Avatar billede elpedro Nybegynder
12. december 2002 - 11:51 Der er 5 kommentarer

Excell adresse liste til udprint...

Jeg har følgende tabel:
a                b              c    d      e
Til beboerne    Dannebrogsgade  55  1660  København V
(+ 11000 efterfølgende)

Disse skal udprintes på labels (3*8 pr side) i følgende format:

Til beboerne
Dannebrogsgade 55
1660 København V

Hvordan gøres dette nemmest?

  a) Jeg overvejer at lave en makro der overfører det til en ny tabel, hvor det kommer til at ligne formatet, men det er vist en større process (der skal jo så både tælles placeringer i ark 1 og ark2 (hvor de indsættes))...
  b) Overføre det til Word i tre kolonner og print labels herfra.

Løsning B virker umiddelbart som den nemmeste, hvis der findes en autoformater-funktion. Det virker dog også som et problem en masse andre må have haft, så måske en af jer har en løsning?

Jeg giver en god omgang point for det er ret vigtigt :-)
12. december 2002 - 11:55 #1
I Word laver du et ark med dine labels, og indsætter flette felter i alle labels, og starter brevfletning med Excel som database.
Avatar billede kabbak Professor
12. december 2002 - 12:37 #2
Overfør dine data til en tabel i access.
kør så en guiden etiket rapport.
Access kender de fleste etiket formater
Avatar billede hcma Novice
12. december 2002 - 15:16 #3
Hvis det kun er een label pr. adresse/navn, er det lettest at benytte Word's brevfletningsfunktion,
Husk lige for en sikkerheds skyld at dine overskrifter i Excel skal have en anden formattering end resten af listen (eks. fed skrift).
Ellers er proceduren Word ->funktioner ->brevfletning og følg så guiden deri.
Der dukker også en liste op over forskellige etiketter , hvor du så vælger den, du vil have, og hvis du ikke kan finde en egnet, er der også mulighed for at brugerdefinere en.
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 00:25 #4
tid at lukke. ?
Avatar billede kabbak Professor
12. marts 2007 - 22:58 #5
Lukketid