Avatar billede bils Nybegynder
11. december 2002 - 23:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genvej til sænkning

Hej eksperter!!!

Findes der (eller kan man selv lave) en genvejstast til sænkning af bogstaver i Word ligesom f.eks. Ctrl+s hvis man vil gemme?

Findes der en så man hurtigere kan bestemme skriftstørrelse?
Avatar billede quatrix Nybegynder
11. december 2002 - 23:10 #1
mener det ikke.. hvis du hurtigere vil ind til egenskaber for text er det ctrl + d mener jeg....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. december 2002 - 23:12 #2
Marker teksten og tryk så:
CTRL + 7 = Skrifttype én ned
CTRL + 8 = Skrifttype én op
CTRL + Shift + 0 = Sænket skrift
CTRL + "+" = Hævet skrift
Avatar billede bils Nybegynder
11. december 2002 - 23:18 #3
Fiskesuppe> Alle undtagen den sidste virkede. Mange tak!!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. december 2002 - 23:21 #4
Så lidt :)
Du skal bruge +/? knappen og ikke plusset ude i det nummeriske tastatur til højre. Og selfølgelig skal du ikke skrive " og " :)
Det virker her:...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. december 2002 - 00:33 #5
Du har vist været for hurtig til at acceptere svar, da du ikke har fået de 2 svar som du har søgt.
Sænket skrift > CTRL Shift =
Samme 3 taster når du skal væk fra sænket skrift igen

Skriftstørrelse via genvejstaster. Det kan man godt med >
CTRL Shift  P Skriv derefter tallet derefter enter.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. december 2002 - 02:21 #6
aovergaard -> Den første halvdel af din post er altså blevet besvaret tidligere. Til gengæld vidste jeg ikke den anden halvdel af din post, så det var jo lækkert nok at få at vide :)

Ved du tilfældigvis også hvad genvejstasten er for dobbelt understregning? Jeg kan huske at jeg stødte på den ved en tilfældighed en gang, men jeg opfattede ikke helt hvad det var jeg trykkede og siden har jeg ikke kunne finde frem til den genvejstast. Den er jo dejlig praktisk at have ved hånden når man skal lave fysik- og matematikprojekter :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. december 2002 - 02:58 #7
Fiskesuppe>>>
CTRL Shift D
:-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. december 2002 - 16:34 #8
Helt sikkert! Mange mange tak. Jeg går i 3.g nu hvilket betyder at jeg har ledt efter den genvej i 2½ år. :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. december 2002 - 00:48 #9
Åh, så har du 1/2 år tilbage at benytte den i. Ho,ho
Og velbekommen. God Jul