Avatar billede jackonlinux Nybegynder
11. december 2002 - 23:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

èns egen DLL med en software arkitektur

Ja jeg er igang med analyse og design af et klasse-hieraki baseret på mfc 4.2 <- så vidt jeg ved... altså en Visual C++ 6 SP5...
Jeg vil gerne lave et dynamisk lib, som benyttes i forbindelse med software udviklet af mig og mit team. Noget i stil med
#include <jarc.h> == #include<afx.h>
og afxcol osv osv...

Skal jeg benytte mig af en ?
1. Win32 DLL wizard
2. en MFC AppWizard DLL

Se nu er jeg så kommet i tvivl.. Skal man benytte sig af ....
Regular Dll with MFC static link <-- Hele MFC pakken i éns egen dll?

Regular Dll with using shared MFC DLL <- Kræver MFC på maskinen allerede ?
&
MFC Extensionn DLL (Using shared MFC DLL)...

Tak for hjælpen på forhånd..
Avatar billede ricelius Nybegynder
12. december 2002 - 00:00 #1
Jeg ville vælge en extension DLL, da det, som navnet foreslår, er en DLL, der udvider MFC. At lave en alm. DLL der statisk linker til MFC vil kun inkludere de dele af MFC, du faktisk bruger i den DLL. En extension DLL vil rigtigt nok kræve MFC på maskinen allerede - men du ønsker jo også kun at udvide MFC, du ønsker vel ikke at omskrive den? (I så fald får du sandsynligvis problemer med Microsofts advokater.) Så jeg vil umiddelbart sige, at en decideret ny SP til VS er en dårlig idé - skriv derimod en DLL med dine egne, unikke funktioner og klasser. Som eksempel kan jeg nævne Paul DiLascia, der jævnligt skriver sine egne små klassehierakier (http://www.dilascia.com/ så vidt jeg husker).
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
12. december 2002 - 13:06 #2
Jeg takker for hjælpen...
90 points up