Avatar billede sniperdog Nybegynder
11. december 2002 - 21:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

[Haster] Gemme text i memo til txt fil

hejsa kloge hoveder :)

Kan en eller anden ikke lige hurtigt hjælpe mig med at gemme indholdet i en memo box til en txt fil...
Jeg fatter ik så meget af det programmerings noget her så skynd jer lige lidt ik :)

Bruger Borland Builder C++ 5.0  - (Hvis det sq hjælpe)
Avatar billede test42 Nybegynder
11. december 2002 - 21:33 #1
Memo1->SaveToFile("fil.txt");

(eller noget) :)
Avatar billede test42 Nybegynder
11. december 2002 - 21:33 #2
Eller Memo1->Lines->SaveToFile("fil.txt");

Kan ikke huske det - er længe siden jeg har rørt det :)
Avatar billede sniperdog Nybegynder
11. december 2002 - 21:38 #3
Nice nok, den nederste funker, Takker mange gange :) men ey, kan du så os' lige sige mig hvordan jeg kan Trække et helt vindue rundt på skærmen....

Jeg har fjernet Borderen nemlig så den er "none", og det virker også fint, men nu kan jeg jo ikke flytte vinduet derhen hvor jeg gerne vil have det, hvilket er lidt trist... :)

help me :) - Evnt. så den kan trækkes på en: Shape eller en Label

Tak for det hurtige svar ;)
Casper
Avatar billede sniperdog Nybegynder
11. december 2002 - 21:40 #4
jo og også lige en lille ting mere til det med at gemme, den gemmer "oven i" den første fil, kan jeg ikke bare sætte den til at tilføje linierne til den existerende fil...??
Avatar billede borrisholt Novice
12. december 2002 - 08:35 #5
Dit problem med at flytte en form uden border har jeg lavet en generel løsning på

Download min TJBForm fra Torry.net
http://www.torry.net/vcl/forms/other/tjbform.zip

Jens B