Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
11. december 2002 - 14:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst til at kryptere harddisken?

Til at gemme fortroligt arbejde og musik fra nettet har jeg fundet frem til DriveCrypt http://www.drivecrypt.com og PGP Drive http://www.pgp.com

Hvad er bedst. Noget helt tredje måske...
Avatar billede lars_ole Nybegynder
11. december 2002 - 14:29 #1
Prøv også at se på SafeGuard Easy fra www.utimaco.com. Det er et godt professionelt værktøj.
Avatar billede lars_ole Nybegynder
11. december 2002 - 14:32 #2
Og det hed selvfølgelig www.utimaco.de - undskyld !
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2002 - 15:37 #3
Det er svært at sige noget afgørende om. PGP fra www.pgpi.org eller GNUpg er gode bud, der har været rygter om bagdørei pgp, men det har ikke været muligt at verificere dette, faktisk tværd imod.
Du kan også bruge windows 2000 EFS (encrypted file system) det virker ret godt og er integreret meds tyresystemet (hvis du har 2000 eller xp), endelig er Lars Oles bud ret fornuftigt, jeg mener at det var dette værktøj Tvind brugte( som jo er blevet cracket af politiet)

Jeg selv bruger EFS
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 21:58 #4
PGP og GnuPG er beregnet til at kryptere enkelte filer. Skal man kryptere dele af sin harddisk skal man bruge en krypteret partition/filsystem. Jeg bruger selv CryptoAPI ( http://kerneli.org/ ) som kan kryptere en hel partition. Så kan man selv vælge hvilket filsystem man ønsker at køre ovenpå den krypterede partition.
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
16. december 2002 - 23:44 #5
Jeg tror jeg vælger Drivecrypt - 1344 bits kryptering vil tage længere tid at cracke end de sædvanlige 128 eller 256 bit.

EFS kan jeg desværre ikke bruge p.g.a. flere ting. Bl.a. er det ikke muligt selv at give et password og senere genoprette filerne ny installation af Windows eller på en anden maskine. Dette kan man med de andre værktøjer nævnt her på siden.