Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 12:47 Der er 32 kommentarer

Mobil internet

Jeg har en mototola timeport, med infrarød port.
Samt en bærbar computer (Windows XP pro), med et plus abonnement fra tiscali. Hvordan kommer jeg på internetet?
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 13:34 #1
Du skal starte med at aktivere din IR på både telefon og på din computer, og læg så telefonen så de "øjer" kan se hinanden, så skulle XP gerne installere et modem mere på din computer (nemlig din mobiltelefon) og så skal du bare oprette en opkaldsforbindelse til tiscali
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 13:36 #2
Hvordan aktiver man IR porten på i Windows XP?
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 13:51 #3
først og fremmest skal du lige kontroler om du har IR på din bærbar enten i din manual eller i engenskaber på din comp.

Eller måske har du fået et kabel med.!
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 13:55 #4
Der er Ir på min bærbar. Men har ikke fået kabel med.
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 13:59 #5
OK, det er heller ikke nødvendigt, men har du prøvet at aktivere den på din telefon, og reelt bare prøvet at flytte den rundt om din bærbar??, så burde den kunne finde den.
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:12 #6
På min bærbare (Dell) skulle jeg selv via biosopsætningen aktivere min Ir port inden jeg kunne benytte den. Måske er din heller ikke aktiv?

/arentoft/
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:19 #7
Min er os en dell. Jeg er ikke så god til det der med biosopsætning.
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:22 #8
Er jeg sgu' heller ikke, men det lykkedes til sidst. Blev så vidt jeg husker nød til at lukke for mit indbyggede modem.
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:26 #9
Ved du hvad jeg skal gå ind under i biosen for at ændre det?
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:29 #10
Kan ikke huske det, men kan lige kigge på det i aften - så vender jeg tilbage i morgen. Hvis ikke du kan vente, så mener jeg helt bestemt der står noget med Ir derinde.
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:30 #11
Jeg tror jeg fandt det.
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:31 #12
ok
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:31 #13
Det er for dig jeg skal på farten i morgen, så jeg er lidt desperat for at få det til at virke. Inden jeg skal afsted:-)
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:33 #14
ups der skulle stå fordi ikke for dig:-)
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:35 #15
Det er fint nok, men min bærbare er bare derhjemme - så jeg kan ikke tjekke det på den før end i aften - sorry.
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 14:37 #16
og når du så har aktivert det, så prøv det som jeg skrev længere oppe :)
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:38 #17
Jeg er her os i aften. Jeg tror jeg fandt det i biosen. Jeg stillede den til fastmode og infrared port til com3. Men det køre bare ikke.
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 14:41 #18
Tjek lige at der ikke er en konflikt på dine porte, det var der på min så jeg blev nød til at lukke det gamle (interne) modem ned.

Hvis XP ikke selv opdager at der skal installeres et modem (gjore dden ikke i mit tilfælde), skal du installere det selv. Jeg vil tro du kan finde det på Motorola's HP.
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 14:49 #19
Jeg prøver lige at gå ind på motorola's homepage.
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 15:06 #20
hmmm...der var ikke noget jeg kunne bruge.
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 15:17 #21
Jeg har fået en CD fra Motorola, men den er ikke signeret digitalt til Windows XP, har prøvet men så begynte min computer at køre ustablit. Er der nogen som har forslag så skriv endelig.
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 15:24 #22
Præcis hvilken telefon er det du har?
Avatar billede arentoft Nybegynder
11. december 2002 - 15:28 #23
Prøv at se om du kan få noget ud af denne side: http://commerce.motorola.com/consumer/QWhtml/software.html#upgrades

Kig i menuen til venstre under IrDa
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 17:10 #24
Arntoft -->Tusinde tak. Jeg fandt ud af, at motorola på nuværende tidspunkt ikke har lavert en driver til win 2000/XP/ME. Så er der måske ikke så meget at gøre. Skal man bruge en driver eller kan det lade sig gøre unden? Driveren virker dog på win 95/98. Men det hjælper ikke så meget i mit tilfælde.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
11. december 2002 - 17:17 #25
har du prøvet at installere driveren til 98? kunne jo være den virkede...
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 17:21 #26
Stefan --> Ja, men min computer gik i det nærmest ned og var meget ustabil. Så jeg måtte fjerne det igen.
Avatar billede kenp Novice
11. december 2002 - 17:24 #27
jeg kan ikke anbefale at bruge en anden driver. end hvis de havde lavet en til dit syresystem, så detsværre må du nok undvære din computer og internet i morgen
Avatar billede john1 Juniormester
11. december 2002 - 17:27 #28
Jeg har lige prøvet, at sende en mail til motorola, for at høre om der evt. er kommet en ny version på gaden.
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
11. december 2002 - 22:57 #29
test
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:36 #30
husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede john1 Juniormester
03. februar 2003 - 09:15 #31
Jeg kan ikke lukke spørgsmålet når ingen sender svar, men kun kommentarer.
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2003 - 09:37 #32
Hvis du har fået løst dit problem, så skriv navnet på den som du vil have skal smide et svar, ellers hvis det ikke er løst så læg et svar selv, og accpter dette.