Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 15:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hjælp !!!!!!!!!!!!! kan ikke få en sprit ny pc til at køre

her er konfiggurationen

Soltek SL-85ERV2, DDR400, AGPx8, 478
Lite-On CDRW LTR48125S, 48/12/48IDE
Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB53
DVD LiteOn 16x/48x, 16xMax, LTD166S
InnoVISION Geforce4 Ti-4200, TV, 64 MB
Harddisk 80GB WD 800JB 7200/8092KB
Miditower Codegen 6009L-7 /300W blå bund
Surecom 10/100Mbit Netkort, SU-EP-320XS
Ram 256 MB DDR3200 V-Data

jeg har haft instaleret både xp og 2000 maskinen køre fint til man begynder at kopiere store filer så genstarter maskinen og melder fejl
nu spørger i sikkeret hvilken fejl det er ? det er næsten aldrig den samme men flest gange noget nonepage..
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 15:30 #1
Prøv i BIOS at sætte hastigheden på rammen ned.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. december 2002 - 15:31 #2
Har du optateret din bios til nyeste version ?? Installeret nyeste drivere til bundkortet ??

//akj
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 15:41 #3
hvorfor sætte hastigheden på rammen ned ???????????
nyeste drivere ja + en usb patch fra via
flashet bios nej men der skulle nogel væsentlige ændringer
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 15:51 #4
Fordi det ligner en RAM fejl, når du så ikke presser RAM'en så hårdt vil det nok forsvinde, er det tilfældet må du jo få byttet din RAM.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. december 2002 - 15:58 #5
Jeg syntes "tit" at der er meget nyere drivere på producentens website end den der ligger på bundkortet. Ved dog ikke hvor gode soltek er til at levere med nyeste bios.

//akj
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 16:02 #6
Sådan er det altid, ikke bare tit.
Avatar billede hub Nybegynder
10. december 2002 - 16:35 #7
Denne kopieringsfejl optræder som regel på VIA chipset og sådan et har du jo. Prøv at installere VIA 4in1 driverne.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. december 2002 - 17:25 #8
Hey
Jeg har selv oplevet det samme - tilfælde og forskellige fejlmeddelser hele tiden. Mine ram var defekte og blev ombyttet uden problemer.
Du kunne evt. prøve med noget andet ram af samme type (fra en ven måske), for at være sikker på at det er rammene som er defekte.

Skipper
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 17:57 #9
jeg har kørt ram testen fra shg's side og instaleret den nyeste via 4 in 1
men er kommet frem til at det måske er en fejl på ide kontroleren kan det være rigtigt
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 17:59 #10
Hvordan er du kommet frem til det da?
Avatar billede hub Nybegynder
10. december 2002 - 18:00 #11
Det kan godt være rigtigt-prøv at søge på nettet efter lignende fejl på samme board, men jeg tror nu mest på en driverfejl..
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 18:04 #12
nu har jeg instaleret for 5 gang(2000) og nu forsvinder dvd og brænder en gang imellem og loetet går død
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 18:17 #13
Du har ikke prøvet med andre kabler evt?
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 19:08 #14
jo jeg har prøvet med et fra denne pc som  100p viker
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 19:15 #15
Og prøvet hvert drev alene?
Avatar billede paaskeharen Nybegynder
10. december 2002 - 19:59 #16
jeg har prøvet det
nu gider jeg ikke bøvle med det bundkort mere er der nogen som har et godt alternativ???????
ps. husk at jeg kun kan give point til svar ikke kommentare
Avatar billede francodavid Nybegynder
10. december 2002 - 20:18 #17
Står der ASUStek på det kan det ikke være helt dårligt, plus at intel chipset er mere stabile end VIA/SIS...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. december 2002 - 07:36 #18
Hvis du er så sikker på det er dit MB der er en fejl på skal du da have det byttet på garantien.

//akj
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 07:52 #19
Ja, eller betale et vist beløb hvis det intet fejler.... har prøvet en foretning der har lavet det nummer med mig, for mit grafikkort var sygt.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. december 2002 - 07:59 #20
Paaske >> Et lille trick.
Hvis du sender dit MB ind, så lav en lille markering på kortet så du kan se om de har byttet kortet eller bare sendt det fejlramte tilbage igen.

//akj
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 08:03 #21
Eller notere seriel nummeret.