Avatar billede henningo Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vælg farver?

I et importeret bitmap (broken apart og alt dét dér)har jeg brug for at fjerne alle forekomster af en given farve (a´la Phoshops \"color-selction). Hvod´den gør man det?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:06 #1
Hvorfor gør du det ikke inden du importerer billedet?
Avatar billede allandk Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:06 #2
Klik og slet, klik og slet, klik og slet...

ab :)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:07 #3
Nå, jeg tænkte lige på at du ville ændre en farve, ikke slette......
Avatar billede allandk Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:08 #4
Der er også en anden mulighed, men der er et stort men...

Du kan fjerne farven helt fra dit farveskeme i Color-dialogboksen (Vælg farven og klik på Delete-knappen). Men\'et er bare, at andre shape og symboler med samme farve også mister denne.

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
18. oktober 2000 - 15:39 #5
AllanDK: Lyder indlysende, og kunne i princippet bruges, men når min brudte bitmap ser ud som før, også efter jeg har fjernet pågældende \"swatch\"
Avatar billede henningo Nybegynder
18. oktober 2000 - 17:24 #6
Hvod´den gør du (AllanDK) for at få det til at virke?
Avatar billede allandk Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:30 #7
Godt spørgsmål - jeg har lige efterprøvet det og det virker - ikke. Det beklager jeg.

Håber du finder en anden løsning, selvom noget tyder på afdæk, afdæk og afdæk...

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:15 #8
Ærrrrgeligt.....Gad vide om man kan action-scripte sig frem til noget brugbart? AllanDK får point´ene for at have gjort forsøget og for det fremragende svar \"Klik og slet, klik og slet, klik og slet...\" ;-)
Avatar billede allandk Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:28 #9
Tak for de gode ord.

ab :)