Avatar billede bpme Nybegynder
10. december 2002 - 14:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

BRÆNDER igen-igen

Hej Experter
Trods utrolig mange spørgsmål i samme kategori, kan jeg ikke finde helt det samme spørgsmål, så jeg prøver lige igen-igen.
Jeg har for 1 måned siden købt en cd brænder, AOpen CD-RW CRW 4048. Den virkede glimrende indtil forleden. Da var jeg i maskinen for at installere et nyt netkort, da den nye router ikke har USB udgang. Indtil købet af routeren, har jeg forbundet modem med PC via et USB kabel. Derefter opstod problemet: Min brænder virker ikke længere. Skuffen kan gå ud og ind, men ikke mere. PC kan godt finde D-drevet, men den kan ikke brænde (Besked: Venter på Brænder) og den kan ikke afspille en CD. Curseren står og blinker med et CD rom ikon, og brænderen står og blinker hele tiden uden at finde skiven. Efter et stykke tid holder den op med at blinke og D-drevet er stadig "tomt"!!
Jeg HAR været i maskinen igen, og synes ikke der er nogle løse stik. Brænderen er fjernet og geninstalleret uden virkning. Hvad har jeg nu gjort forkert. Brænderen kan da ikke være gået i udu allerede??

Brian
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 15:00 #1
Når man roder i sin comp, er det pisse nemt at komme til at "rykke" lidt på et stik.
Prøv evt. at fjerne den fra dit system, sluk comp'en, start comp'en, sluk igen, og sæt de npå plads/installer igen
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 15:01 #2
Og fjern osse alle programmer som er "tilknyttet" brænderen og geninstaller igen

Det er "den hårde vej", men "den sikre vej"
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2002 - 15:33 #3
du kan også gå tilbage til den forrige opsætning for at konstatere at brænderen så virker igen.
Avatar billede bpme Nybegynder
10. december 2002 - 19:31 #4
Tak for svarene. Alt hvad I har foreslået er nu afprøvet, desværre uden resultat. Hvad gør den kloge så????
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 19:54 #5
Du har ikke en anden comp du kan bruge som test-maskine?
altså tjekke at det rent faktisk ikke er brænderen som er defekt?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2002 - 21:58 #6
for mig at se er det brænderen der er sket noget med siden du ikke kan få den at virke som før.
Som sukos skriver kunne du prøve den i en anden computer, blot for at være sikker.
Avatar billede bpme Nybegynder
11. december 2002 - 16:31 #7
Udemærket anbefaling. Det vil jeg forsøge lidt senere i aften. Jeg vender tilbage med resultatet.
Avatar billede bpme Nybegynder
11. december 2002 - 18:11 #8
Tja, hva'ska' man si'e. Den var god nok, det var noget LO.. Nu vil jeg gå igang med at finde bon'en. Tak for jeres tid og hjælp. Deler pointene mellem jer, hvis det er OK??!!
Brian
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 18:13 #9
ja, men så får du da et svar fra mig..
Avatar billede bpme Nybegynder
11. december 2002 - 18:14 #10
HVORDAN FAEN ER DET NU LIGE MAN DELER POINT?????????????????
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 18:17 #11
du skal lige vente til han lægger et svar!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 18:17 #12
når sukos har lagt et svar vælger du Avanceret, her kan du dele pointene..
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 17:28 #13
takker for pointene..
Avatar billede sukos Juniormester
15. januar 2003 - 17:33 #14
Hov, der var lige noget jeg havde overset :O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. januar 2003 - 17:42 #15