Avatar billede netsrac Praktikant
10. december 2002 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilgå en række webservices

Hvordan kan man tilgå en række webservices uden at skulle lave en proxy dll til hver enkelt af disse webservices ?

Situation:

Har en række identiske webservice, med forskellige URL´s. Alle URL´s er lagret i en database.

Ønsker at kalde den samme metode på samtlige webservices.

Hvordan gør man det ?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. december 2002 - 16:08 #1
lytter lige med...
Avatar billede burningice Nybegynder
10. december 2002 - 20:34 #2
simon>> hold så op med at skriv at i lytter med... tryk bare på udfør !! nu blev jeg ellers så spændt på at der var en som var kommet med en løsning :(
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. december 2002 - 21:54 #3
Ok... sorry, det vidste jeg ikke man kunne...
Avatar billede jper Nybegynder
11. december 2002 - 11:14 #4
Jeg regner med at du bruger Visual Studio, så her er en metode.
Du bliver nødt til at lave en web reference til en af dine web services, når dette er gjort åbner du Reference.cs filen, den er hidden i Solution Exploren så du skal vælge menuen Project og menupunktet Show All Files for at se filen.
I starten af filen står der noget der ligner denne her:
        public Klassenavn() {
            this.Url = "http://servernavn/website/webservicenavn.asmx";
        }
Ved at overloade constructoren kan du nu lave en tilsvarende constructor der tager en parameter:
        public Klassenavn(string URL) {
            this.Url = URL;
        }
Når du i din kode instanciere web servicen kan du så specificere forskellige URL's, forudsætningen er selvfølgelig at det er web services med det samme interface du kalder.

C#
WebServiceX MinWS1 = new WebServiceX(URL1);
WebServiceX MinWS2 = new WebServiceX(URL2);
VB
Dim MinWS1 as new WebServiceX(URL1)
Avatar billede jper Nybegynder
11. december 2002 - 11:16 #5
Hov den sidste linie skulle være
Dim MinWS2 as new WebServiceX(URL2)
Avatar billede netsrac Praktikant
15. januar 2003 - 10:40 #6
Sorry, jeg havde glemt spørgsmålet. tak for svaret jper, det virkede fint :)