Avatar billede klumb Nybegynder
10. december 2002 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ustabil programkode

Vi har nogle problemer med noget kode vi har lavet.
Vi har en metode til at gemme vores oplysninger i en fil der hedder "medlemmer.obj" vha. serialization. imidlertid er det pludselig blevet umuligt for os, både at gemme og at hente informationer fra filen.
Vi får en IO-exception, selvom filen medlemmer.obj eksisterer, og vi aner ærligt talt ikke hvad hulen problemet er, da det har virket indtil nu, og heller ikke virker når vi forsøger os med vores tidligere versioner der har virket.
Vi har også forsøgt at slette "medlemmer.obj"-filen (hvilket ikke plejer at være noget problem), men heller ikke dét løser problemet

vores kode ligger på
http://imv.au.dk/~ttut/eksperten/
det er især Main.java og PersonligeOplysninger.java der virker til at være problemer med

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
10. december 2002 - 12:40 #1
Skriv præcis hvad der står i jeres IOException, der
er mange muligheder for hvad der kan gå galt i IO.
I har ikke tilfældigvis opdateret jeres version
af Java fornylig, for det er ikke givet at serialiserbare
objekter virker i senere versioner? Det er dog næppe
problemet.
Avatar billede di8leva Nybegynder
10. december 2002 - 12:41 #2
det er meget nemmere hvis ni kan post:a de kod-rader der giver problemet og post:a lidt info fra exception-meddelandet...
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
10. december 2002 - 12:42 #3
Skydning er ikke serialiserbar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2002 - 13:04 #4
Carten har ret.

Både at I bør printe jeres exception og at Skydning
skal implementere java.io.Serializable.
Avatar billede klumb Nybegynder
10. december 2002 - 13:14 #5
Jo, sørme,
Det virkede da vi implementerede Serializable i skydning, tusind tak skal I have, og tak for de hurtige svar