Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 00:46 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Mærkelig fejlmelding - frysning mv

Når jeg går på nettet, og åbner en www adresse, kommer der alt for ofte nedenstående meddelelsesbox, som jeg ikke fatte et klap af. Jeg kan trykke på ja eller nej så forsvinder den – Hvis jeg ikke gør noget forsvinder den også?????
---------------------------------------
Der opstod en script-fejl i Internet Explorer
Linje: 1
Tegn:  1
Fejl: Modtageren(serveren[ikke serverprogrammer]) er ikke tilgængelig og forsvandt; alle forbindelser er ugyldige. Kaldet er ikke udført

Kode: 0
URL:  java script:void%20windows.open('http://www.premium-offers.com/popups/D1.asp?
          p=Verapass_rustyseconds’,’_blank, toolbar=nodirectories=no.

Vil du fortsætte med at afspille scripts fra denne side?

                    JA  NEJ
---------------------------------------------
Jeg kører med Win ME, og har IE browser og Outlook Express 6,0
Jeg har en 1200 mb Intel Cpu
Jeg har 512 mb ram
Maskinen er lige blevet omformateret (problemet var der også før)
Jeg har en oncable netforbindelse

Underlige ting den laver:
Mystisk tekstbox
Maskinen ”Fryser” ofte.
Jeg kan ikke altid afbryde indlæsning af en www adresse - ofte fryser den hvis jeg prøver.

Er der nogen der kan hjælpe mig??
Jeg er træt,træt,træt, af at skulle genstarte igen, igen, igen.

Mvh
Ram
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. december 2002 - 00:58 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> her skal der ikke været tjekket af ved de forskellige vis fejl.
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:04 #2
Jeg har kigget, og der er ikke krydset af de steder du nævner.

Jeg mener heller ikke denne boks jeg omtaler, er den der kommer frem, hvis der krydses af i feltet "vis scriptfejl".

Ram
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:07 #3
Du har i Internetindstillinger ikke rigtige afkrydsninger, desuden skal du vinge af ved deaktiver script fejlfinding.
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:10 #4
Jeg har lige lige skrevet til articfruit, som mener det samme,men det ikke er dér fejlen ligger. Jeg har kigget efter- der er ikke krydset ved "find scriptfejl".
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:11 #5
Hvis du ikke har en vinge i deaktiver script fejlfinding, får man næsten hele tiden vist fejl uanset hvilken side man vil på
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:13 #6
Rettelse.
Der er hakket af ved "Deaktiver scriptfejlfinding"
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. december 2002 - 01:14 #7
hva med opdateringer til IE er det up to date?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:20 #8
Mine indstillinger er som følgende:

Under gennemsyn
5xvinge
1xtom
1xvinge
1xtom
2xvinge
1xtom
3xvinge

Understreg hyperlinks
Prik i miderste
1xtom
1xvinge
1xtom
2xvinge
1xtom

Java vm
1xvinge
2xtom

Sikkerhed
2xvinge
1xtom
2xvinge
5xtom
1xvinge
1xtom
1xvinge

Håber at det kan hjælpe dig på vej
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:21 #9
Jeg bliver dig svar skyldig, i det det ikke var mig selv der omformaterede. Hvis jeg skal opdatere, hvor finder jeg så dette??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:23 #10
Har du aldrig overvejet at skifte til Win2000 eller 98Se som er mere stabile end Me
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. december 2002 - 01:23 #11
er der ikke en der hedder windows update under funktioner?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:27 #12
Fandt lige denne side til dig hvor du kan opdatere. Gå midt på siden, den ser faktisk ret spændende ud den hjemmeside med masser at forskelligt, bl.a opdateringen på dansk

Hvis det er denne opdatering som virker for dig skal jeg selvfølgelig ikke have point, det var jo articfruit som sagde det til dig.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:29 #13
Ok, kan se articfruit ikke hvor du skulle opdatere så vi må dele hvis det hjælper dig. Hvordan gik det med dine afkrydsninger, kunne du bruge mine indstillinger til noget?
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:29 #14
Øhh - Hvor er siden???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:33 #15
undskyld glemte linket ;-). http://www.radiograf.dk/wired.htm#Back
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 01:42 #16
håber at du har fået den hjælp du har brug for, for nu er det sovetid. Skal møde i morgen (idag) tidlig. Nat,nat
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:44 #17
Som I måske allered har luret, så er jeg ikke det store IT-geni, og er derfor usikker på, om jeg kan opdatere uden der sker noget negativt.
Jeg har kigget på det anviste link, og når jeg starter download, kommer der en box med advarsel om, at nogle filer kan blive ødelagt i mine programmer - Hvad er der i det???
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:47 #18
Godnat til dig aovergaard - Arbejde tager meget af ens fritid - Og foreløbig tak.
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. december 2002 - 01:50 #19
funktioner -> windows update eller http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 01:59 #20
Okay - Nu har jeg opdateret, og ser lige tiden an, om mit/mine problemer er forsvundet. Foreløbig tak - I hører nærmere.

Go'nat
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 02:14 #21
Hej aovergaard. Jeg glemte at svare dig på det med afkrydsningslisten. Den er noget forskellig fra min, men jeg "tør" ikke bare begynde at rette i den.
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 11:50 #22
Popup af den omtalte fejlbox fortsætter - Jeg har klikket på gendan standard i avanceret internetindstillinger.

Jeg har nu bemærket at den adresse jeg har nævnt i mit eksempel på fejlboxen ('http://www.premium-offers.com/popups/D1.asp? )
er forskellig fra gang til gang. Det har fået mig til at tænke på, om det kan have noget at gøre med den popup-stopper jeg har kørende. Jeg lagde den på, fordi jeg var træt af disse evindelige reklamer der hele tiden popper op. Kan det være der miseren er
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. december 2002 - 14:13 #23
det skulle da ikke undre mig om du egentlig ikke kan have fat i det rigtige der... Prøv at afinstallere den og genstart og så se hvad der sker!
Avatar billede ram Nybegynder
10. december 2002 - 16:17 #24
Det ser ud som om, at det er popupstopperen der har forårsaget denne fejlbox. Jeg har ikke afinstalleret den, men blot slået den fra. Jeg fatter det bare ikke, fordi jeg har haft popupstopper på i ca. 3 mdr. uden synlige problemer. Hvordan kan jeg så undgå disse irriterende popups?? Kan man bruge en firewall
f.eks - Tiny Personal Firewall 3 - eller Zonealarm?? Har du / I nogle erfaringer med dette??
Avatar billede ram Nybegynder
11. december 2002 - 23:25 #25
Jeg deler de 200 point mellem jeg. I deltog begge, og jeg fik gode råd. Desværre hjalp ingen af dem, så jeg var nødsaget til at lave en komplet omformatering. Jeg vil nu overveje ikke at køre med den popupstopper, men hvad skal man så gøre for at slippe for disse irriterende popups??

Mvh
Ram
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. december 2002 - 23:55 #26
Hej Ram. Takker mange gange for point :-), men er ked af at intet hjalp dig. Jeg har adressen på en gratis popup stopper som måske ikke generer dig. http://www.panicware.com/popupstopper.html Har ikke selv prøvet den, men fået den anbefalet. Jeg har ikke problemer med popups så derfor har jeg ikke selv downloadet den, men det er da værd at prøve. Generer den dig, må du jo afinstallere den igen. Du spørger om Firewalls. Zonealarm og Tiny er meget bruge firewalls og derfor de mest kende for evt. hackere som nemt kan bryde dem. En meget rost firewall er bitguard, som koster ca. 400kr.
Avatar billede ram Nybegynder
12. december 2002 - 00:01 #27
Tak for tipset. Det er lige præcis den popup-stopper jeg brugte. Jeg er da heller ikke sikker på, at det var den der lavede ravage, men en eller anden skulle jo ha' skylden. Med hensyn til firewalls, har Norton jo en - og da jeg alligevel bruger deres antivirus, var det nok værd at overveje. Nu er maskinen toptunet og kører som en "Ferrari" - håber det varer ved.

Go jul
Ram
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. december 2002 - 00:14 #28
tekkar for point, held og lykke med det fremover så...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. december 2002 - 00:37 #29
Godt at køre i Ferrari. Håber for dig at det varer ved, og du må også have en rigtig god jul, også til dig articfruit.