Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 17:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få kontakt med win98 fra winxp

Jeg har et netværk mellem to computere; win98 på den ene og win xp på den anden. Dette kører over en router med internet der virker.

På winXP-computeren kan jeg se begge computere i "NETVÆRKSSTEDER", men kan ikke komme ind på Win98-computeren. Den skriver at jeg muligvis ikke har tilladelse til at komme på computeren.

På win98-computeren kan jeg ikke se winxp-computeren.

Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 17:52 #1
Opretter 2 ens brugere på begge maskiner med samme adgangskode.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. december 2002 - 17:52 #2
på Win98
Har du installeret Fil og printer deling?
*højre-klik  på andre computere, egenkaber, fil og printer deling, flueben i dem* og del så noget?

på WinXP
Har du slået XP's firewall fra?
Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 17:56 #3
rkhdk--> Jeg har fil og udskriftsdeling på win98 og der er delte mapper...

Hvordan kan jeg tjekke min firewall i XP...?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 18:00 #4
Det er ikke et firewall problem.
Den bruger du logger på din WinXP skal være oprettet på din Win98 maskine.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 18:01 #5
Med samme adgangskode.
Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 18:01 #6
schulze-->er det nødvendigt
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 18:01 #7
Ja
Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 18:02 #8
Jeg har nemlig før haft det til at virke mellem samme to computere...samme brugere som nu...
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 18:04 #9
Så har du haft gæstekontoen aktiveret på Winxp maskinen. Hvilket dog ikke er smart da du dermed åbner en kæmpe dør til hackere m.v.
Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 18:04 #10
Jeg havde heller ikke gæstekontoen aktiviveret...
Avatar billede grillmand Nybegynder
08. december 2002 - 18:06 #11
Det netværk jeg sagde jeg havde haft før, var et netværk hvor jeg kunne trække den ene ud af routeren og sætte den i igen uden at skulle logge på...HVis du forstår hva jeg mener:-)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 18:08 #12
Jeg har ikke yderligere at tilføje.

Dokumentation for mit råd:
http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Avatar billede knuddi Nybegynder
18. februar 2003 - 01:16 #13
Problemet er at xp ikke installeres med netbui protokollen, den ligger på cd`en
under valueadd\mfst\net netnbf.inf kopieres til windows\inf nbf.sys kopieres til \windows\system32 herefter installeres de på vanlig vis
Du skal selvfølgelig installere den samme protokol i win98.
Det Løste mit problem omgående

held og lykke

Knuddi