Avatar billede wave Nybegynder
08. december 2002 - 15:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

cron !! mail script med attachfile

Hej !!!

Jeg bruger en script til at backup af sql data samt files.. denne fil > backup.tar vil jeg gerne have tilsendt pr. email.. jeg har bare ikke rigtigt kunne få det til at fungere rigtigt vha. sendmail .. DET skal være et cron job.. Jeg er sikker ikke den eneste med dette problem ??

på forhånd tak

wave.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. december 2002 - 15:32 #1
jeg bruger selv følgende kommando til at maile en fil fra console:
"uuencode navn1 navn2 |mail -s "en lille fil" user@domain.tld"

dvs. navn1 er det filen hedder, navn2 er hvad filen skal hedde i mailen. "en lille fil" er overskriften, og user@domain.tld er mailen
Avatar billede wave Nybegynder
08. december 2002 - 17:54 #2
afsendelse fungerer fint, jeg for bare ikke attachment som en fil, men bare som en masse tal osv.. :-(
Avatar billede wave Nybegynder
08. december 2002 - 18:01 #3
oz2kas >>> SORRY .... DET ER SQ mig der er en fæl idio... jeg havde sat min webmail til at læse attachmen.. det virker.. giv lige en respons så du kan få dine point..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. december 2002 - 20:30 #4
takker :)