Avatar billede clausjul Nybegynder
07. december 2002 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Direkte forbindelse mellem XP (gæst) og Win98 (vært)

På Windows 98 har jeg direkte kabeltilslutning kørende som vært. På Windows XP opretter jeg en direkte paraelle netværksforbindelse.

Så lytter Win98 maskinen og jeg opnår forbindelse til Win98 maskinen fra XP uden problemer.

Men hvordan får jeg C-drevet frem? Win98 maskinen hedder notebook og jeg har prøvet at tilslutte den som et netværksdrev ved at skrive \\notebook\c - men XP siger, at den ikke findes?

C-drevet er delt - så problemet ligger ikke der.

Gør jeg noget galt?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. december 2002 - 14:26 #1
har du på din 98 husket flueben i fil og udskriftsdeling?
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. december 2002 - 14:35 #2
Ja, det har jeg... Altså i kontrol panel -> Netværk -> Tryk på fil og udskriftsdeling -> begge er krydset af.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. december 2002 - 14:38 #3
nåt du i stifinder på notebook ser på dit c drev er der så en hånd under drevet - den der viser at drevet er delt?
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. december 2002 - 14:51 #4
Jeps, det er det. Drevet er delt som C - så jeg prøvede \\notebook\c -  men nothing works.
Avatar billede roo104 Nybegynder
07. december 2002 - 17:42 #5
prøv med \\notebook\c$ når du tilføjer som netværks drev.
Tjek os lige om subnetmasken(undermake tror jeg det hedder på dansk) om den er 255 255 255 0 på begge maskiner.
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. december 2002 - 20:29 #6
Jeg har aldrig brugt subnet maske med en direkte kabel forbindelse fra Win98. Det har virket med 98->2000, men ikke 98->XP... Er der noget i XP, som har noget med sikkerheden at gøre?
Avatar billede lchristmann Nybegynder
10. december 2002 - 21:43 #7
Hej Claus

Win98 har (så vidt jeg husker) kun share level security dvs. kun passwd (ikke brugernavn) hvor XP har bruger//passwd. Så sæt et kendt passwd på din 98 share og benyt net use x: \\"ip addresse"\"share"  "passwd"  /user:"bruger" - hvor bruger så kan være hvad som helst.

MVH

Lasse