Avatar billede webcreator Nybegynder
06. december 2002 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start lokalt program fra website UDEN at downloadboksen dukker op

Hej.

Jeg er ved at lave et website, hvor alle mine foretrukne programmer står som links. Herfra kan jeg så starte dem. Men desværre kommer browseren op med den sædvanlige download-boks, hvor jeg kan vælge at åbne filen, eller downloade den.

Kan jeg på nogen måde få den væk ? Jeg gider ikke se på den hver gang.

Alle løsningsforslag er velkomne :-)

På forhånd tak for svar.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. december 2002 - 21:55 #1
Det der håber jeg ikke nogen giver en løsning til grundet sikkerhedsregler..
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. december 2002 - 21:59 #2
Sidder du der, og opfordre folk til ikke at give mig en løsning ?

Hvis det endelig er, så er jeg tilfreds med noget, som kun virker lokalt på maskinerne...
Avatar billede flarup Nybegynder
06. december 2002 - 22:21 #3
Desværre, det er internet explorerens interne sikkerheds regler der blokerer for dette. Du kan måske sænke dit sikkerhedsniveau, for intranet zonen, men pas på med hvad du gør, det varer ikke længe før end du lukker en virus ind.
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. december 2002 - 22:24 #4
Jeg har hørt, at det skulle være muligt vha. JavaScript.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 22:37 #5
initializing>> Har faktisk siddet og luret lidt edter denne løsning, og kan da give dig en god ting det nu engang kunne bruges til.

man har i windows mulighed for at vælge en hjemmeside som lyout på sit skrivebord, hvad jeg er ved at lave, derfra vil jeg så lave mit eget layout via knapper til at åbne mine lokale programmer og lignende......

så kan ikke se at det er så kritisk et spørgsmål, men kan da være jeg tager fejl.
Avatar billede 1409 Praktikant
07. december 2002 - 01:13 #6
Et simpelt spørgsmaål:

Hvis det var muligt at starte et program via en website, hvor lang tid ville der så gå, før en eller anden startede "format c:" e.lign.?
Avatar billede initializing Nybegynder
07. december 2002 - 10:26 #7
1409: Nej for format c: kan ikke køres FRA Windows..
Avatar billede initializing Nybegynder
07. december 2002 - 10:27 #8
Quetis: Funktionen KAN jo misbruges..
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. december 2002 - 10:44 #9
Ja, den kan desværre misbruges - men det er jo på ingen måde min hensigt !
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. december 2002 - 17:05 #10
Nogen løsninger ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2002 - 18:45 #11
...