Avatar billede bils Nybegynder
06. december 2002 - 20:43 Der er 17 kommentarer

ADSL eller bredbånd?

Hej eksperter!
Er der nogen forskel på ADSL og bredbånd eller er det det samme?
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
06. december 2002 - 20:44 #1
Det er det samme
Avatar billede donwang Nybegynder
06. december 2002 - 20:44 #2
Det er det samme!O)
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
06. december 2002 - 20:45 #3
men bredbånd kan også være kabel modem, men det er kun oncable og stofanet der har det
Avatar billede donwang Nybegynder
06. december 2002 - 20:45 #4
Men bredbånd kan være flere slags FAST INTERNET eks. FWA, Adsl...
Avatar billede cougar Nybegynder
06. december 2002 - 20:46 #5
ADSL er "bare" en af teknologierne som leverer bredbånd.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. december 2002 - 20:47 #6
ADSL og bredbånd er på en måde det samme og alligevel ikke..

ADSL er den måde data transpoteres med.

Bredbånd er et ord for hurtige forbindelser

Taget fra http://www.eksperten.dk/spm/86114 hvor der var en diskution omkring det

"Taget fra Artiklen "Fremtidens Bredbånd", Privat Computer 17. Årgang nr 9 - 30. August - 26. September 2001

"Enkelte forhandlere er ikke blege for at rose deres produkter lidt vel rigeligt, og nogle kalder alt, hvad der er hurtigere end et 56k modem for bredbånd dvs. enkelkanals ISDN er indbefattet),
mens andre sætter nedre grænse ved 512kbit/s, så ADSL kan betegnes bredbånd."
"Telestyrelsen foreslår, at man benytter betegnelsen "højhastighed" om forbindelser med transmissionshastighed fra 128Kbit/s op til og med 2Mbit/s,
mens ordet "bredbånd" kun bruges om forbindelser med transmissionshastigheder på mere end 2Mbit/s."
Avatar billede brunekager Nybegynder
06. december 2002 - 21:07 #7
adsl kører med højst 256 bits... alt over det
er bredbånd...
Bredt bånd, det siger næsten sig selv ikke.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
06. december 2002 - 21:09 #8
hehe narjj bredbånd er skam alt over 2 mbit/s
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. december 2002 - 21:09 #9
brunekager => ADSL kan køre op til 8Mbit download og jeg mener det er 512Kbit eller 1Mbit i upload

at der ikke sælges 8Mbit i DK, er vist noget med kablerne :)
Avatar billede layer Nybegynder
06. december 2002 - 21:15 #10
Det er smag og behag hvad man vil kalde det
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. december 2002 - 12:29 #11
Hvorfor sælges der ikke 8Mbit når der sælges 10Mbit
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. december 2002 - 12:30 #12
"?"
Avatar billede carsten08 Nybegynder
07. december 2002 - 12:33 #13
www.bbst.dk

JEG har selv ÆGTE bredbånd er det er IKKE det samme som ADSL...

CITAT FRA WWW:BBST:DK

Hvad er ægte bredbånd?

Download dine spil med lysets hastighed. Se film i DVD-kvalitet realtime. Styr dit alarmsystem. Hent musik og foretag dine telefonopkald over Internettet. Med ægte bredbånd får du alt-i-et. Lynhurtigt og supernemt.

I fremtiden får du adgang til flere og flere online tjenester. Snart kan du ikke bare handle og foretage banktransmissioner. Du kan downloade dine film og musik cd-er, du kan foretage dine telefonopkald over Internettet, du kan se dine favorit tv-programmer, præcis når du har lyst (og ikke, når tv-stationerne har planlagt at sende dem). I fremtiden kommer du med andre ord til at bruge Internettet og den digitale transmission til mange af livets forskellige gøremål, hvor du har mulighed for at benytte dig af eet kabel til både Internet, tv og telefoni. Her er ægte bredbånd din fremtidssikring.

Bredbånd er det nyeste inden for netværksteknik. Bredbånd giver dig mulighed for at surfe med den højeste hastighed. Kobberkabler, som vi kender fra telefonledningerne, sender data som elektriske signaler. Bredbånd derimod transporterer data i form af laserlys. Laserlys har en ekstrem høj bølgetæthed, hvilket betyder, at det kan sende gigantiske mængder information ad gangen.

5 gange hurtigere end de hurtigste - vi leverer ægte bredbånd
Med ægte bredbånd er du langt hurtigere på nettet. Når du vil hente- eller sende tunge informationer som billeder, video, lyd og animationer, sker det gennem optiske fiberkabler, som transmitterer hurtigere end nogen anden forbindelse, der tilbydes på markedet i dag. Vi giver hver enkelt husstand en kapacitet på mindst 10 Mbit/s i begge retninger. Det er 160 gange hurtigere end et almindeligt 64 Kbps ISDN modem og fem gange stærkere end de allerhurtigste ADSL-forbindelser på markedet i dag, som højst tilbyder en hastighed på 2 Mbit / s. Med Dansk bredbånd a / s får du altså markedets absolut hurtigste private Internetforbindelse.

CITAT SLUT
Avatar billede carsten08 Nybegynder
07. december 2002 - 12:33 #14
jeg gir 300kroner om måneden for det...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. december 2002 - 12:37 #15
-simon- => der sælges ikke 10Mbit ADSL, men der sælge 10Mbit som noget andet, hvilket normalt er fibre, som går ind i et hus og efter videre som alm Rj45 Ethernet netværk..

ADSL teknologien understøtter kun op til 8Mbit, alt over 10Mbit er ikke ADSL, plus at det normalt er ægte bredbånd *det er når der sendes og modtages med samme hastighed eks 10Mbit/10Mbit* hvis sende og modtage ikke er ens, så er det "bare" Bredbånd
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. december 2002 - 12:39 #16
http://searchsystemsmanagement.techtarget.com/sDefinition/0,,sid20_gci213764,00.html

"ADSL is generally offered at downstream data rates from 512 Kbps to about 6 Mbps."

http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=151&ord=ADSL

"ADSL tilbyder således hastigheder fra 256 Kbps til 9 Mbps ved modtagelse, og fra 128 Kbps til 640 Kbps ved afsendelse af data."
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
07. december 2002 - 13:02 #17
ja det er jo lige det der er med adsl !! Uploaden... skal man have httpd/ftp/hlds  på samme linie ! det kan simpelthen ikke lade sige gøre !