Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
06. december 2002 - 13:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dansk datoform

Hvordan laver jeg en dato Dansk uden at benytte session.LCID ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 13:57 #1
Så man du lave en function som gør det

function datoDK (dato)
  datoDK = Day(Dato) & "-" & Month(Dato) & "-" & Year(Dato)
end function

Response.write datoDK(date)
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. december 2002 - 13:58 #2
Ved at lave en funktion der bytter rundt på dage/måneder/år, og sætter dem i den rækkefølge du vil ha' dem...
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 13:59 #3
Eller skrevet lidt om så den laver date om:

dato = Day(date) & "-" & Month(date) & "-" & Year(date

Response.write dato
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 14:00 #4
Det skal så vist være / og ikke - men det er let at rette.
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
06. december 2002 - 14:05 #5
Jeg leder efter en mere enkel løsning

Jeg trækker datoen ud af en database, så hvis jeg skal gøre som i viser skal jeg først til at splitte strengen op...
er der ikke en format(dato,dk) agtig kommando ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 14:08 #6
Den lette løsning er: Session.LCID = 1030

Hvis du ligger denne fucnction ind i bunden af din side.

function datoDK (dato)
  datoDK = Day(Dato) & "-" & Month(Dato) & "-" & Year(Dato)
end function

Så når du skal udskrive fra databasen.

Response.write datoDK (rs("dato_kolonne"))
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 14:09 #7
Det kan vist ikke laves nemere hvis du ikke vil bruge LCID.
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
06. december 2002 - 14:09 #8
tak Eagle

Jeg kan nemlig ikke bruge Session.LCID
...jeg prøver lige
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
06. december 2002 - 14:22 #9
HOV....det hjælper mig ikke når jeg så skal til at bruger lang datoform...så skriver den stadig sunday og ikke søndag ????
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 14:28 #10
Ja hvis du bruger  WeekDayName så vil den stadig skrive de engelske.
Så skal du også lave en function som udskriver dagen med dansk. Hvordan skal der være formateret når du udskriver en dato?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. december 2002 - 14:29 #11
enDat0 = "12-24-2002"

arrDays = Array("Mandag", "Tirsdag", "Onsdag", "Torsdag", "Fredag", "Lørdag", "Søndag")

dag = WeekDay(enDato)

respone.write arrDays(dag-1)
Avatar billede webing Nybegynder
19. december 2002 - 17:18 #12
Att. casperhojstrup

Ja, undskyld at mit indlæg intet har med spørgsmålet at gøre, men det var den eneste måde jeg kunne finde på at advare dig på.:

Jeg kan på eksperten.dk se at du måske skal til at lave bannere for "giismo".: http://www.eksperten.dk/spm/295641

Pt. skylder den gode mand mig tæt på 30.000 kr for en hjemmeside han bestilte, men aldrig fuldførte.

Han havde og har et hav af dårlige undskyldninger og har bl.a. påstået at han skulle have fået kraniebrud. Alt imens at jeg kan se at han bl.a ivrigt har deltaget i debatten på Eksperten.dk

På trods af at jeg har rykket ham adskillige gange har jeg ingen penge modtaget overhovedet. Han har altid haft en undskyldning for ikke at betale. Det har altid været noget med at han lover en hel masse. "i næste uge kommer pengene", men absolut intet er der dukket op.

For et lille stykke tid siden var han endda fræk nok til at henvende sig igen, for at få lavet nogle bannere. Men ikke i sit eget navn, men i et falsk opdigtet navn med en falsk ikke eksisterende adresse (det tangerer bedrageri). Jeg lurede ham dog hurtigt af, pga. stilen i hans brev, hvorefter jeg forelagde ham fakta, men han har siden da hårdnakket benægtet at det er ham. Men jeg ved med 100% sikkerhed at det er ham, da jeg har beviser derpå. Tilsidst hoppede jeg med på "spøgen" men da jeg bad om pengene på forhånd (for at se om jeg kunne få nogen penge ud af ham) hoppede han fra og sagde han havde fundet en anden, nemlig dig. Han har dog først søgt efter dig, efter jeg bad om pengene på forhånd.

Han er tilsyneladende en fusker og bedrager af format, så pas godt på når du arbejder sammen med ham.Tag ikke noget for givet, men få alting skriftligt hvis du har planer om at få dine penge. Jeg har dog også kontrakt på ham på den store opgave, så et retsligt efterspil lurer om hjørnet og jeg påtænker at registrere ham i RKI som dårlig betaler.

God fornøjelse med ham!

Du er meget velkommen til at henvende dig til mig på en af nedenstående muligheder, hvis du skulle have nogen spørgsmål kommentarer eller eventuelt gerne vil have hans navn og adresse.

Med venlig hilsen
Stig Bing

WeBing Design
Væbnerhatten 62
5220 Odense SØ
Tlf. 2421 8802
info@webing-design.dk
www.webing-design.dk
Avatar billede cool_casper Nybegynder
15. juli 2003 - 04:35 #13
Kedeligt at nogle folk skal opføre sig sådan. Håber ikke JEG kommer du for sådan en! Men jeg synes det er fedt du siger det webing! Det har han fortjent. Det er utallige af episoder som den du beskriver - desværre. Jeg skal ikke blandet mig i hvordan du får løst problemet, men bare sig held og lykke. Lækkert du stå frem med det! :)