Avatar billede nuga Nybegynder
06. december 2002 - 10:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dropdown menu i layer ud over frame

Kan det ikke lade sig gøre at lave en dropdown menu (i dette tilfælde vandret), hvor dropdown'en er et layer, som ligger sig øverst selvom den går ud over en frame?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. december 2002 - 10:22 #1
Jo, hvilken browser har du problemmer med ??
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 10:46 #2
Du kan ikke få et layer til at brede sig ud over flere frames. Et layer er tilknyttet et dokument, dvs én frame.
Avatar billede nuga Nybegynder
06. december 2002 - 11:00 #3
Jeg har problemer med både Explorer 5.0 og Netscape 5.0
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:07 #4
Jeg vil gerne se det script hvor du får et layer til at brede sig ud over en frame....??
Avatar billede nuga Nybegynder
06. december 2002 - 11:09 #5
Det vil jeg også mægtigt gerne! :O)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:11 #6
Jeg er ked af at sige det igen, men det kan altså ikke lade sig gøre.... Du kan få et layer til at brede sig ud over ligeså mange layers du vil, men ikke over i en anden frame... =o)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:13 #7
Hvis du kigger her på siden, så kan menuen foroven kun lade sig gøre fordi der ikke er brugt frames...
Avatar billede nuga Nybegynder
06. december 2002 - 11:13 #8
Ok - det må jeg jo så finde mig i. :O(  Men tak anyway.
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:15 #9
Det var stadig et svar =O)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:18 #10
Det "bedste" du kan gøre er at opbygge dine sider uden brug af frames, så hele siden genloades ved tryk på link. Hvis du har kendskab til php eller asp er der metoder til at inkludere en skabelon, så du ikke behøver skrive den samme html kode igen og igen... =)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. december 2002 - 11:21 #11
Avatar billede b.b Nybegynder
06. december 2002 - 11:47 #12
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 11:52 #13
Hmmmm... Det må jeg sgu nok sige... Smart! =O)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. december 2002 - 12:01 #14
Hvis nogle skulle bruge Dreamweaver, har jeg bygget denne menu http://www.peterelkjaer.dk/exp/framesmenu.html som I kan glo på :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2002 - 12:20 #15
thomaslarsen - Det kan godt være det er smart, men du har stadigt ret. Der kan intet som helst ligge på tværs af frames. Man viser/skjuler forskellig tilhørende lag i de pågældende frames.
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
06. december 2002 - 12:29 #16
Tak for det Nikolaj! Jeg tænkte nu også nok at det var sådan at det var lavet... =O)