Avatar billede funguy Nybegynder
05. december 2002 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undertekster i Windows Media Player

Hvordan får jeg vist undertekster på en film i Windows Media Player?? Jeg har downloaded VobSub 2.22, og installeret, men der er overhovedet ikke sket noget! Hvad skal jeg gøre for at få vist en .sub-fil mens jeg afspiller en .avi-fil i WMP??
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. december 2002 - 09:53 #1
Jeg kender ikke noget til dette emne, men jeg mener at have hørt/læst at man skal rendere filmen en gang til gennem VobSub, da man lægger undertexterne ind i selve filmen...

Som sagt, så har jeg ingen praktisk erfaring med undertexter...

/J
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 10:50 #2
Du skal sørge for at din SUB fil hedder det samme som AVI filmen + at de skal ligge i samme folder.
Så skulle det virke.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 10:54 #3
Du kan også som jones net fortæller, ligge underteksterne permanent på filmen, men så skal filmen re-encodes med f.eks Virtual Dub.
Kig efter en guide her: www.doom9.org
Avatar billede jaap19 Nybegynder
06. december 2002 - 15:39 #4
du kan evt. prøve programmet "divx subtitles displayer", hvis du ikke behover netop win medisplayer. det er simpelt at bruge.
http://www.cooolsoft.com/index.htm
Avatar billede funguy Nybegynder
06. december 2002 - 15:45 #5
Jeg har omdøbt både film og sub-fil, så de hedder det samme... Men stadig intet resultat! :(

jaap19> Jeg har allerede den afspiller, men når jeg vil ha vist min film i den, så bliver billedet totalt smadret! Der bliver kun vist nogle farvede streger, og det er totalt umuligt at se noget som helst! Men den virker ved nogle andre jeg også har, så spørgsmålet er om det er fordi at den film jeg har problemer med, er xVID-codec?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 17:45 #6
Husk at installere Xvid codec'et
Prøv at hente BsPlayer her: http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html
Prøv om du kan afspille din film med den. Du kan også få vidst sub med den
Avatar billede funguy Nybegynder
08. december 2002 - 21:02 #7
Jeg kunne ikke få nogen hjælp ud af det som er blevet skrevet, og jeg surfede derfor lidt rundt på nettet... Der faldt jeg over et codet, downloadede det, og installerede så nimo-codecet (hedder det ikke det?), og nu virker det hele perfekt!!