Avatar billede kedelig Nybegynder
05. december 2002 - 17:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fil-omdøbning i bundter?

MILJØ:
Windows 9x eller senere.
PROBLEM:
Ca 1.100 filer, der alle skal omdøbes efter samme mønster. Filerne hedder nu noget efter modellen
  a0001-minfil-0001.xyz
  a0001-minfil-0002.xyz
  osv.
Jeg leder efter en måde at ømdøbe hele bundtet, så alle filer mister netop de første 6 karakterer i filnavnet - hverken mere eller mindre!
I ovennlævnte tilfælde skal det nye navn altså være
  minfil-0001.xyz osv
Findes der en mulighed for at gøre dette i Win2K, XP ell. i nødstilfælde i Win9x?
Henvisning til mere relevant sted at spørge modtages ydmygst - har ikke en pløk forstand på programmering.
VH
Don Kedelig
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2002 - 18:04 #1
den her er lækker... bruger den selv...

http://www.automation-software.co.uk/prod_mr.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. december 2002 - 18:06 #2
du kan bruge www.irfanview.com de er en batch funktion under file som kan gøre dette..

du kan også søge her på eksperten, da det har været oppe flere gange
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. december 2002 - 18:07 #3
du kan bruge www.irfanview.com de er en batch funktion under file som kan gøre dette..

du kan også søge her på eksperten, da det har været oppe flere gange
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. december 2002 - 18:09 #4
sorry.. exp fuckede :(
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2002 - 18:10 #5
rkhdk>> en grafic viewer ?!
Avatar billede soreno Praktikant
05. december 2002 - 19:40 #6
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. december 2002 - 19:58 #7
cyberfessor => den er meget mere end en grafiks viser.. den kan mere ;o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. december 2002 - 01:56 #8
hvis det er en simpel omdøbning ala mitbilled01 mitbilled01 ka xp gøre det , man marker de filer det drejer sig om og kalder den første den titel man vil ha og de efterfølgende kommer så til at hedde filnavn01 filnavn02 osv
Vh cp1
Avatar billede mcp Nybegynder
09. december 2002 - 00:41 #9
Kanon CP1 ...! det vidste jeg sku ikke ;-)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
11. december 2002 - 14:47 #10
Jeg syntes ikke helt at det virker... Når man har en masse filer i en mappe, kan Xp rigtignok gøre det... Men det kommer til at se sådan her ud:

mitbilled001.jpg
mitbilled001 (1).jpg
mitbilled001 (2).jpg

Kan det ikke lave sig gøre at den ikke gør sådan...
Avatar billede soreno Praktikant
11. december 2002 - 15:47 #11
net-base>>
Hvis du bruger min metode:
Svar: soreno

så vil du erfare at Total Commander er yderst fleksibel hvad det angår.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
16. december 2002 - 12:58 #12
nu har jeg prøvet www.irfanview.com og det virker som det skal til dette.
Avatar billede kedelig Nybegynder
16. december 2002 - 22:15 #13
Tak for adskellige bidrag - har ligget totaltflad med virus. Er nu på vej til overfladen og skal have efterprøvet og honoreret svar. Sorry for forsinkelsen, will be back!
Don Kedelig
Avatar billede kedelig Nybegynder
05. januar 2003 - 20:35 #14
Beklager sen reaktion, seriøs sygdom, afleverer points nu og takker uden at have kunnet gennemprøve :-<
Don Kedelig
Avatar billede burningice Nybegynder
05. januar 2003 - 23:05 #15
hvis du ikke har kunne afprøve det hvordan kan du så vide hvilket opfylder dit behov?
Avatar billede kedelig Nybegynder
06. januar 2003 - 08:50 #16
Kunne ikke umiddelbart få Mass Renamer til at gøre det ønskede - men næsten alt andet. Har derimod *næsten* fået Total Commander til det - det lykkes nok med lidt læsning og arbejde når jeg får muligheden. Irfanview har jeg ikke rørt ved endnu. Derfor en hurtig beslutning - ville ikke lade nogen vente længere. Igen: beklager!
Don K.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 17:13 #17
oki doki.. helt iorden.. du skrev bare at du ikke havde gennemprøvet... så ;)