Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 07:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange mb pr. sek.

Jeg er i tvivl om min harddisk kører vildt langsomt eller hvordan.
TB 900 MHz
Abit KT7-Raid
IBM 75 GXP 30 GB ATA 100

Ved kopiering af 1 GB blandede filer fra FAT16 partition til FAT32 partition på samme disk = 8,4 - 8,5 MB/sek.

Hvordan ser det mon ud i forhold til andres systemer?

Er der nogen som har erfaring med clockning af et Creative Geforce2 32 DDR ?

M.v.h.
Frank Kirk
KIRK & NEUHAUS Formel 1 SimRacing Team
http://only.at/kirk
Avatar billede doug Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:24 #1
Det ser godt ud i forhold til mit - hvis du mener megabyte og ikke megabit. 2mbyte/s typisk her. På samme disk går det hele jo op i søgetid, når læsehovedet skal flytte sig.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:37 #2
Ja (mht o/c af GeForce2) =)
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:18 #3
Okay Xtom m.h.t. clockning af et Creative Geforce2 32 DDR.
Er det så erfaringer du evt. ønsker at dele med andre ?

M.v.h.
Frank Kirk
KIRK & NEUHAUS Formel 1 SimRacing Team
http://only.at/kirk
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:25 #4
Med 75GXP disken rammer du det gode gennemsnit på ca. 8.5, typisk når disken sidder på en Ultra100 controller...
Du kommer nok ikke til at se det bedre og slet ikke på samme disk!
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:47 #5
Se Tigerdyr, hvis det er korrekt hvad du siger/skriver, så er det jo et kort og smukt svar ! Okay Xtom m.h.t. clockning af et Creative Geforce2 32 DDR.
Er det så erfaringer du evt. ønsker at dele med andre ?

M.v.h.
Frank Kirk
KIRK & NEUHAUS Formel 1 SimRacing Team
http://only.at/kirk

Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:57 #6
Først og fremmst er det en mycke god idé at installere Detonator3 drivere. Dernæst smutte ind på overclocking.dk og finde \'coolbits.reg\' under \'Files\' til grafikkort - og ved samme lejlighed downloade powerstrip.. så er det faktisk bare om at prøve sig frem indtil den ikke kan klare mere.. =)
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:04 #7
Hej xtom.

Jeg anvender de første ting, men er Powerstrippen ikke bare nøjagtig det samme ?
Vil den overrule de andre ting eller hvordan ?
Har du erfaringer med anden blæser på GPU og/eller montering af køleribber på DDR.

Frank
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:20 #8
Nej, powerstrip er et cute lille proggie til at gå ind og tweake lidt rundt på frekvenserne und so weiter. Jeg har lidt erfaring med køleprofiler til GeForce2 kort, idet jeg selv er ved at anskaffe mig et par som skal sidde ved siden af vandkøleren (jaja, jeg er syg!) .. alternative blæsere til selve GPU\'en er jeg kun bekendt med Golden Orb og/eller Blue Orb.

tweakup.dk har en guide til montage af Gorb på et skærmkort, Blorb er specielt konstrueret som netop dette. Eller som chipset cooler.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:21 #9
>> Only.at/kirk, jeg vil udtrykke det på den måde at jeg har hørt mange snakke om lavere overførselshastigheder fra disk til disk med 75GXP diske, men det maksimale jeg har hørt indtil videre har været 8.55 (eller også var det bare 8.5 rent)MB/sek. på en ATA100 controller...
Jeg har godt nok ikke målt på min egen (bruges aligevel ikke til noget, SCSI diskene arbejder fint for mig... så gxp\'en bruges kun til skrald og spil)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:26 #10
apropos køleprofiler/blæsere = tjek acdc.dk

og mht alternative løsninger til GeForce2\'ere er der jo også dem, der idet de monterer fx. en Blorb istedet for standard cooleren, flytter denne om på bagsiden(undersiden) af GPU\'en. I know, det lyder weird, men et par tests viser da det hjælper.
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:29 #11
Hej.

Skide godt!
Lad mig udtrykke det direkte fra hjertet:
\"I er virkelig bare i orden\"!!!

Frank
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:33 #12
Forresten xtom, hvad er det største \"varmeproblem\" på Geforce2 ?
Er det GPU eller DDR.

Hvad kan du præstere af ting og sager med dit vandkølede system ?

Frank
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:42 #13
Til det første ville jeg nok sige \'GPU\' .. RAM\'ene er jo DDR og kan klare belastningerne nogenlunde.

Min waterbox skulle gerne hive ydelsen af mit 64MB DDR GTS (samme som tigerdyr) op i nærheden af et (64MB DDR) GeForce2 Ultra\'s default indstillinger. Mere forventer jeg i det mindste ikke.
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:07 #14
Min 900 med \"alm.\" blæser kan clockes til 1064 og stadigvæk køre fint i Windows programmer. Men når jeg skal køre grafik så ser billedet åndsvagt ud allerede over 963MHz. CPU temp. er da ca. 48-52 grader.
Kan jeg komme højere op med en ordentlig blæser ?

Mit Geforce2 32 DDR vil ikke længere end 220 på GPU og 370-375 på DDR.

Vil du/i tro jeg kan komme højere op med blue orb og køleribber på DDR ?

Frank