Avatar billede blaster2055 Nybegynder
05. december 2002 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fremmede nøgle

Kan man godt slettet data'en i en fremmde nøgle ved en sql kommando?
Avatar billede verndroid Nybegynder
06. december 2002 - 13:24 #1
Jeg tror du blver nødt til at præcisere dit spørgsmål. Jeg forstå i hvert fald ikke umiddelbart hva' det er du spørger om! :-)
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
06. december 2002 - 14:01 #2
okay, jeg har et php dokument med en sql kommando der skal slettede noget i en database. Det jeg så vil vide er om man kan slettet i et felt der er en foreign key, ligesom hvis det var et almindelig felt ??
Avatar billede roo104 Nybegynder
08. december 2002 - 12:55 #3
Ja, det burde du sagtens kunne, lige med mindre fremmednøglen er sat til NOT NULL.
Hvis du kun vil fjerne et felt i en række er det en opdatering.
F.eks vil du vil slette feltet med fremmednøglen kan du bare sige:
UPDATE <tabelnavn> SET <kolonnenavn>=<nyværdi> WHERE <betingelse>

håber der var noget du kunne bruge