Avatar billede mogli Nybegynder
05. december 2002 - 13:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kommentarer til tabeller/de enkelte attributter

Hej Allesammen

Jeg sidder her med et større problem.

Jeg har fået stillet til opgave at skulle lave et
databaseadministrationsprogram i jsp, og har her brug for at kunne tilføje
kommentarer til hele tabeller og til de enkelte attributter. Databasen er en
MSSQL 2000
Disse skal jo også kunne pilles ud igen vha. selectsætninger, så jeg kan
bruge disse i jsp.

Hvordan dælen gør man det?
Har MSSQL en indbygget funktion til dette man kan gå ind og tilføje til?
Kan man evt lave en ekstra tabel til hver database? og hvordan

Håber meget I kan hjælpe

Vh
Mogli
Avatar billede jwi Nybegynder
05. december 2002 - 13:19 #1
You could create your own metadata tables for the comments, then use a view which selects and joins these comments to the standard metadata views under the INFORMATION_SCHEMA user in 'master' database.
Avatar billede mogli Nybegynder
06. december 2002 - 14:54 #2
Takker for svaret - Ikke helt fyldestgørende, men du får pointene
Avatar billede mogli Nybegynder
06. december 2002 - 15:03 #3
Prøver lige igen