Avatar billede casemann Nybegynder
05. december 2002 - 12:21 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

XP OG KUN 60 MZ NÅR MAN SPILLER

Hej alle så er det tid igen til at spørge om hjælp jeg har lige købt en 19 " skærm som jeg køre i 100 mz men nogle har fortalt mig at når jeg spiller går den automatisk tilbage på 60 mz i xp hvordan for jeg den til at køre 100 mz i spil på forhånd Tak

P.S Spillet er CS :-)

CaseMann
Avatar billede benjams69 Nybegynder
05. december 2002 - 12:23 #1
Du skal have fat i et program det hedder "Re4ce" eller oz er det reforce... dunno - her kan du optimere din skærm!
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 12:24 #2
RefreshForce - www.pagehosting.co.uk/rf
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 12:25 #4
og så lige mit eget spørgsmål : http://www.eksperten.dk/spm/288266
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2002 - 12:35 #5
Hvis du har grafikkort m. nvidia chipsæt så brug driveren med indbygget refreshrate-fix.

F.eks. http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/4e44e8c67bb1f2ae615d91054028d4d0/driverlib/fisk/nvidia/29xx/winxp2942-refix.zip - TIL XP!

Hvad er dit styresystem?
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 12:41 #6
johnstigers

den driver du linker til der er jo ikke ligefrem ny....

og det er vel også bedre at have et program som sørger for at du altid kører det maskimale din maskine kan trække, end være afhænging at 1 bestemt driver.
Avatar billede casemann Nybegynder
05. december 2002 - 12:46 #7
Jeg har en p4 1.5 mh Asus Geforce 4 ti 4400 512 ram xp samsung 957 19 " hvad vil værer best for mig at bruge til at lave 100 mz i spil
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2002 - 12:47 #8
anuseren> jeg linker til den jeg mener er den bedste driver (nyeste driver er IKKE lig med bedste driver - slet ikke hvis det er geforce2 kort man har)

ang. det sidste så kommer det vel ud på et - de gør jo det samme + flere kørende programmer samtidig = mindre systemressourser.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2002 - 12:50 #9
Når det er geforce4 så skal du bruge sidste nye officielle for der er refreshratefix indbygget: http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/4e44e8c67bb1f2ae615d91054028d4d0/driverlib/fisk/nvidia/40xx/40.72_win2k_WHQL.exe
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 13:05 #10
40.72

er ikke de sidste nye officielle drivere...

:o)
Avatar billede casemann Nybegynder
05. december 2002 - 14:22 #11
jeg bruger den 40.72 vil det sige den køre 100 mz i spil så.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
05. december 2002 - 14:25 #12
Ikke nødvendigvis... Det er bevist at du mister performance i win2k og xp... Der hvor du får max ydelse er i 98...
Men med det der refreshforce burde du få lidt flere fps...
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:30 #13
hvis din skærm kører 60 hertz... så kan du maz køre 60 fps

100 hertz = 100 fps

o.s.v

hent refreshlock som jeg har linket til, eller refreshforce... så er du ikke afhænging er driver, og det kører maksimalt altid.
Avatar billede casemann Nybegynder
05. december 2002 - 17:54 #14
Min gamle skærm kunne også køre 100 fps efter jeg slog lodret synkronisering fra. Skal den være slået til på min nye skærm eller skal den stadig være deaktiveret.
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 17:56 #15
casemann -> Hør nu efter...

Download www.pagehosting.co.uk/rf , og lav det så den går over de 60hz.
Hvor svært kan det være?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
05. december 2002 - 18:04 #16
anuseren-> er f.eks 60 Hz lig med hvor mange gange i sekundet skærmen bliver opdateret?
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 19:00 #17
crazy legs

nemmerlig...

;o)
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 19:01 #18
- og den skal helt over 75hz! - Det bedste er 100/120 - 85 kan også bruges
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
05. december 2002 - 19:12 #19
I xp under instillinger for skærmen, står der at den højest kan tage 85 hz, men jeg kan vælge mere hvis jeg fjerner fluebenet i noget med "tilstande som skærmen ikke understøtter" ...  Det skal lige siges at det er en meget ny skærm jeg har... denne http://www.bj-trading.dk/menu.asp?vare=TILBUD-0098
Skal der installeres drivere til ens skærm? Der står at det bare en en standart skærm (plug and play skærm)...
Og er det skadeligt for skærmen at køre med højere Hz, når der står at den højest kan tage 85...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2002 - 19:17 #20
Ikke nødvendigvis - men over længere periode kan den tage skade. HVIS du overhovedet får lov at spille med den opløsning, for skærmen vil nok bare slukke hvis den ikke understøtter den valgte opdateringshastighed.

For resten så er 75 Hz nok til at øjnene ikke bliver trætte - dvs. du kan højst sandsynligt ikke se forskel på 85 Hz og 100 Hz.

ang. lodret synkronisering... ja det skal stadig være slået fra - for data kommer jo i samme hastighed som før