Avatar billede javid Nybegynder
05. december 2002 - 10:35 Der er 3 kommentarer

Organisation ændring

Hej
I vores virksomhed er der belevet besluttet for at ændre vores organisation/struktur. Vi kører pt. med win2k server, hvilket betyder at vi skal lave det hele om i vores AD. Er der nogen der har erfaringer herom. Jeg vil gerne vide hvilke(n)ting vi skal i denne forbindelse være opmærksom således vi ikke støder på problemer. Er det en god idé at vi bare opretter de nye OU´er og flytte medarbejderne bagefter og sletter de eksisterende OU´er. Kan man klare det med et script?. Alt ialt rådgivning herom.

Hilsen
JJ
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. december 2002 - 11:17 #1
Det er et sprøgsmål som man ikke kan svare på uden at vide noget mere i detaljer. Men hvis I skal forsætte med at være et domæne, er der ingen problemer i at lave nye OU'er under det domæne. Blot skal du være opmærksom på at du skal benytte move funktionen i OU'en for at sikre dig at objekterne bliver flyttet rigtigt. Vær også opmærksom på hvordan dine GPO'er er delt op.

Afhængigt af hvor stort jeres domæne er ville jeg ikke umiddelbart scripte mig ud af det...
Avatar billede javid Nybegynder
05. december 2002 - 14:37 #2
Jeg har vist byttet om på begreberne. De er selvfølgelige nye security Groups i OU´en Users. Det betyder så at vi vil bebeholde vores nuværende Domain.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. december 2002 - 14:47 #3
Så er der ingen problemer, så er det bare at oprette nye OU'er og "move" objekterne over i de nye, du kan herefter slette de gamle....
Har jeg forstået dig korrekt ??