Avatar billede sonne Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fælles kanter

Når jeg bruger FP - det gør jeg altså! - kun til at skrive enkelte web-sider og ikke hele websteder, så følger de sidste brugte fælles kanter med på alle nye sider - hvordan undgår jeg det, eller endnu bedre, vælger hvilke sider der skal bruge fælles kanter ?

Aksel
Avatar billede _tdaugaard Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:37 #1
Hvad fanden bruger du det program for.
Når du ikke kan finde ud af at lave hjemmesider på en rigtig måde så lad dog vær
Avatar billede kurtj Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:59 #2
Hej sonne.
Har du ikke fælles kanter i menuen ved højreklik?
Hvis du har kan du vælge om du vil bruge fælles kanter på den aktuelle side eller ej. :)

tdaugaard > Hvad skal man bruge dit sure opstød til. :( Hvilken måde der er den rigtige må vel være op til den enkelte.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 23:55 #3
Frontpage er et udmærket program, som kan bruges af mange, uanset om man har lidt eller meget kendskab til at lave hjemmesider. Det tager altså noget tid, at sidde og lave en hjemmeside i Editpad eller Notepad, men ok hvis kunderne betaler glædeligt så kan jeg da godt se at man kan sidde og nusse med programmeringen i et sådan program tdaugaard. ;o)
Avatar billede sonne Nybegynder
17. oktober 2000 - 00:40 #4
tdaugaard> velkommen på eksperten.
du ligger stærkt ud - må jeg sige
citat:
\"Hvis du ikke ved, så lad være med at starte på det\"
\"Tag en skruetrækker, det er det eneste der virker \"
\"Hvis det er så simpelt hvorfor laver du det så ikke selv, du er jo så klog\"
\"Det er simpelthen en lorte mus. Køb dog et ordentligt mærke\"
\"Hvis du ikke ved det er du sku da en nar.
Hold dig til noget andet end pc´er\"

kurtj>
jeg har fælles kanter på højreklik - og kan slå dem fra på den aktuelle side - ja.
jeg har mange web-steder, men det er kun på et af dem jeg har brugt fælles kanter, som så fulgte med på alle nye sider.
Nu har jeg så slået det fra.
Kan jeg bruge en slags fælles kanter på nogle dokumenter og en anden slags fælles kanter på et andet ?

khader> Da jeg for fire år siden lærte at lave html dokumenter blev de skrevet med notepad, men det synes jeg li\'som tiden er løbet lidt fra, jeg er også gået fra dantekst til word ;-} når jeg skal behandle noget tekst.

Aksel
Avatar billede kurtj Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:15 #5
Hej sonne.
Ja, det kan du ved at bruge \"aktuel side\" på alle de sider som du vil have anderledes. Der er godt nok begrænsede muligheder for ændringer, men sådan kan det gøres. :)
Iøvrigt er diverse billig bøger til Frontpage, ganske udmærkede til at lære programmet bedre at kende. Og de kan som regel købes i den lokale kiosk.
Mvh.
Avatar billede kurtj Nybegynder
17. oktober 2000 - 23:01 #6
forresten vil jeg også lige her gøre opmærksom på at _tdaugaard vist er oprettet for at tilsmudse den rigtige tdaugaard :(