Avatar billede jebru Nybegynder
05. december 2002 - 00:01 Der er 10 kommentarer

Disable logon screensaver i Windows 2000 Professional

Af sikkerhedsmæssige hensyn har IT chefen på min arbejdsplads opsat "systemet" sådan at vores PC'er går over på logon screensaver efter 20 min uden aktivitet på PC'en.

Under display properties er det ikke muligt at disable. Jeg kan ændre minut antallet for hvornår logon screensvaren skal slå til. Men efter jeg f.eks har ændret fra 20 min til 180 min. Gemmer ændringen - går ud og ind igen har den ændret sig tilbage til 20 min.

Dette giver problemer i en situation hvor man f.eks skal se DVD eller visse video klip via en player der er længere end 20 min. Især når man visser via en projektor. Til info skal det siges at jeg benytter en bærbar PC.

Det er rimligt belastende at denne logon screen saver "afbryder".

Iflg. IT chefen er det ikke muligt at disable dette:

- hverken på min netværksprofil eller på min personlige profil (altså uden netværkstilslutning)
- individuelt. Skal det disables, vil det slå igennem på samtlige medarbejdere i virksomheden.

Hvordan kan jeg omgå dette problem så jeg ikke partout skal forstyrres af logon screen saveren?

Hilsen Jesper
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. december 2002 - 00:10 #1
Med på en "lytter" - samme problem på mit arbjde...
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 00:18 #2
Prøv følgende hvis du har adgang til regedit.
Start - Kør > Regedit.

Gå ned til
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\ScreenSaveActive
Ret den til 0
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\ScreenSaveTimeOut
Sæt værdien op til ønskede antal sekunder.
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\SCRNSAVE.EXE
Vælg Screensaver.
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 20:59 #3
Har du fundet en løsning?
Avatar billede jebru Nybegynder
03. januar 2003 - 22:28 #4
jeg har fulgt din instruktion, men det løste desværre ikke mit problem.
Avatar billede wheeney Nybegynder
09. januar 2003 - 14:37 #5
Det er ikke muligt at "overrule" en domain-policy lokalt på en maskine. Det skal forstås sådan at den setting angående screensaveren er defineret i en domain policy. Denne kan kun modificeres af Domain admin og ikke af en bruger. Samtidig vil den overskrive de settings du laver i registreringsdatabasen ved en genstart.

P.S. der er nok en sikkerhedsmæssig grund til at det er sat op som det er.

:-)
Wheeney
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. september 2004 - 06:51 #6
Hmmm... er der blevet mere ud af denne ???
Avatar billede jebru Nybegynder
17. september 2004 - 08:02 #7
Nej, jeg har stadig problemet

/jesper
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. september 2004 - 08:50 #8
Jeg har det præcist på samme måde som i dit oprindeligt spm...

Og hos os er fanebladet med SCREENSAVER/PAUSESKÆRM endda disablet for almindelige brugerer.
Visse programmer blive brugt som "overvågning" og/eller info over >1time ad gangen uberørt...

Jeg/vi søger videre...
Avatar billede jebru Nybegynder
17. september 2004 - 08:57 #9
jeg har spekuleret lidt på om der måske f.eks er lavet et utility program der rykker en smule med "musen"/pilen en gang i mellem. Dette kunne jo løse det på en lidt alternativ måde.
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
17. september 2004 - 09:31 #10
Ja nemlig jebru. Havde samme tanke. Sad lige og lavede en klyt løsning med et program der hedder workspace Macro 4 kan findes download.com men der er jo mange muligheder. Så den holdt da min pauseskærm væk...