Avatar billede zeetax Nybegynder
04. december 2002 - 22:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access er en grå skærm! :)

Jeg har lige installeret Microsoft Office2000 i mit WindowsXP Pro. for jeg skulle bruge Access til at ændre i nogen databaser, men når jeg prøver at åbne dem i access for jeg ikke noget frem, kun en grå skærm... Og det kan jeg jo ikke så godt bruge til noget.
Assistenten i programmet virker heller ikke, den mangler hjælpefiler.

Kan i hjælpe mig?

..Zeetax
Avatar billede jkrons Professor
05. december 2002 - 08:36 #1
Prøv at reinstallere. Vælg brugerdefineret installation - vælg at alt skal installeres, og at alt skal køre fra harddisken,.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
08. december 2002 - 21:06 #2
Lad være med at bruge Access, jeg har brugt access i et stykke tid, og kan kun sige at Access databaser pr. definition er ustabile.

Jeg har haft noget a la det samme problem som dig, når jeg har åbnet ældre access databaser med Access fra Office 2000, så er der opstået fejl i databaserne. Jeg har også et par gang oplevet at der er sket noget med mine access databaser på hjemmesiden så de pludseligt var ubrugelige, de kunne ikke åbnes med hverken Access eller via SQL forespørgsler.

Jeg er derfor lige gået over til PHP/MySQL løsningen, og kan ikke sige andet end at jeg er blevet positivt overrasket. Man kan se/redigere sine databaser online, en kæmpe fordel! De kører stabilt og er lettere at håndtere i programmeringen.

Jeg har efterhånden også prøvet fem ASP udbydere, og kan ikke sige andet end at ASP/Access servere generelt er meget ustabile.

Erh, nå nej, du skulle ikke bruge det til en hjemmeside???
Avatar billede zeetax Nybegynder
08. december 2002 - 21:36 #3
Jo, men det er ikke databaserne der er noget galt med, det er Access, jeg tror der er en fejl i programmet, da det eneste den kommer frem med er menulinien, men filer, vindue og hjælp, har prøvet at opdatere office til den nyeste servicepack, men det hjalp ikke
Avatar billede frederikschack Nybegynder
08. december 2002 - 23:38 #4
Ja, men Microsoft kan bare ikke finde ud af at lave stabile programmer. Det har de bevist om og om og om igen. Det første program jeg har set fra deres side der har kørt stabilt, det er windows XP.