Avatar billede dd-man Nybegynder
04. december 2002 - 22:31 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Nye Højtalere 5.1 / 6.1

Hej,

Jeg skal bruge nye højtalere, og det skal være 5.1 eller 6.1 (helst 6.1 da de er de bedste, right?).

Det som er kravet, er selvfølgelig at de skal være gode højtalere, og være virke godt som surround sound.

Har kigget lidt på edbpriser.dk og synes kun jeg kan finde EN 6.1:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597927

Men kom med nogle foreslag, og nogle begrundelser...
Avatar billede werd Nybegynder
04. december 2002 - 22:37 #1
du kan ikke sige at 6.1 bare er de bedste.. det betyder jo bare at der er 6 højttalere og 1 subwoofer.. 5.1 (5 højttalere og 1 sub) kan jo være lige så godt.. der er bare en lydkilde mindre!! - Til gengæld er der forskel på 4.1 og 5.1!

Det er nu engang bedre at købe et rigtigt godt 5.1 sæt end et middelmådigt 6.1 sæt der tilmed er dyrere!
Avatar billede werd Nybegynder
04. december 2002 - 22:39 #2
i aldi har de et rimelig godt 5.1 sæt... 400kr og det spiller enormt godt (min nabo har lige købt det!)

ellers kan du kigge lidt rundt på http://www.edbpriser.dk/hardware/hoejttalere.asp
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 22:43 #3
Altec Lansing laver sparke-røv-nu højttalere, især virker http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807896 som et godt tilbud.

Eller http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1384807924 hvis du absolut vil have et 5.1 system.
Avatar billede -simon- Nybegynder
04. december 2002 - 22:49 #4
werd  >>> Er det Creative ?
Avatar billede werd Nybegynder
04. december 2002 - 22:50 #5
nej, medion
Avatar billede -simon- Nybegynder
04. december 2002 - 22:51 #6
øv..
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 23:10 #8
Det første sæt:
Alle der opgiver højttalernes styrke i PMPO er nogle bondefangere.
"Output: 3000W PMPO"

Det andet sæt: Ingen erfaringer, men lyder ok til prisen.

Det tredie sæt: Samme problem som første sæt.

Det fjerde sæt: --------||---------

Det femte sæt: Anbefalede jeg selv ;)
Avatar billede slasspost Nybegynder
05. december 2002 - 09:15 #9
jeg vil sige at hvis du kan vente lidt, så kommer logitech med deres nye 6:1 sæt som er THX godkendt prisen er mellem 2500 og 3000 kr men bestemt pengene værd hvis du samtidig har investeret i der nye audiolegy 2 fra creative
Avatar billede dd-man Nybegynder
05. december 2002 - 11:19 #10
slasspost:
Jeg kan ikke vente (hehe) og vil ikke give 3000 kr. det er lidt for meget - er ikke en der mixer lyd osv. selv, men bare spiller lidt engang imellem og spiller nogle spil. - selvom THX godkendt lyder lækkert...

Men hvis du skulle vælge mellem dem jeg postede tidligere - witch would it be?
Avatar billede slasspost Nybegynder
05. december 2002 - 11:40 #11
Hvis det absolut skal være et af dem, vil jeg sige det sidste altså Altec Lansing ACS251 Versatile 5.1 Amplified System. MEN hvis jeg må komme med et foreslag så har Logitec et system i samme prisklasse :Logitech Z 640 kr. 812.- plus fragt kr. 55.- set hos www.itbutikken.dk (jeg har GOD erfaring både med itbutikken og Logitec)
Avatar billede dd-man Nybegynder
05. december 2002 - 11:54 #12
Jeg er bare lidt i tvivl om, hvad højtalerne skal "kunne" Hz osv... kan du forklare hvorfor den e rbedst, den Logitech?
Avatar billede diamant Nybegynder
05. december 2002 - 12:06 #13
Jeg ville vælge Altec Lansing: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807924 fordi de lavere højd kvalitet højtalere, med de andre tager du riscici især hvis du ikke selv afprøver dem og prisen er eller ikke dårlig.
Avatar billede dd-man Nybegynder
05. december 2002 - 18:04 #14
Jeg har nu bestemt mig for det skal være en af disse. Jeg ved bare ikke helt, hvad "Frekvenser", "Output", Controls, osv.
Med det i baghovedet, hvilke er så bedst, og hvorfor? :)

Sætter lige point op, pga. ekstra spm. :)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807896
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384677896
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807924
Avatar billede slasspost Nybegynder
05. december 2002 - 19:19 #15
Altec Lansing ACS251 Versatile 5.1 Amplified System : største frekvensområde, 5 satelitter, rimelig størrelse kontra ydelse pr. enhed samt rimelig pris....!
sæt nr et er kun et 4:1
sæt nr to har et alt for småt frekvensområde...

make a choice... og god fornøjelse ;o)
Avatar billede dd-man Nybegynder
05. december 2002 - 19:54 #16
slasspost:
Har disse lav frekvensområde?:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384677896

Det er da dem, som kan have højest..
eller hvad?

Har ikke helt forstand på det...
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 19:57 #17
dd-man> De går fra 47 Hz til 18.000 Hz

De andre går fra ca 20 Hz til 20.000 Hz

Jo længere der er imellem de 2 tal, jo bedre er højttaleren til at frembringe tonerne imellem disse tal.

20 Hz er en baslyd, 20.000 Hz er en hyletone.