Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
04. december 2002 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Import af produkter

Hvis man får mulighed for at importere/videresælge nogle produkter (fysiske produkter - ikke software), f.eks. lommelygter - skal de så godkendes nogen steder, inden man må sælge dem videre, eller kan man uden videre tage en ordre hjem og sælge dem - og hvordan er det liige det er med told/skat...

Og nej, jeg sælger ikke lommelygter - men jeg mener, at jeg har fundet en række ret unikke produkter - og ja, leverandøren ligger i et EU-land...
Avatar billede webben Nybegynder
04. december 2002 - 21:16 #1
mener du ligsom shopman.dk?
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 21:22 #2
de skal vel være CE mærket m.m
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. december 2002 - 21:23 #3
Det skal normalt ikke godkendes, hvis der ikke er tale om produkter der er pålagt særlige regler f.eks. speritus, medicin og våben eller farlige ting som kemikalier.
du skal dog være opmærksom på at import fra lande uden for EU ofte er pålagt en kvote, og at det er din pligt at undersøge om kvoter er opbrugt for det år du ønsker at importere. Hvis kvoten er opbrugt, får du dine vare til frihavnen, men du får ikke lov at tage dem ud, før der igen er kvote til overs
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
04. december 2002 - 21:29 #4
webben >> Både ja og nej - jeg skal stå lidt mere som importør på mine produkter, end shopman gør - det, de gør, er vel sådan set bare at sende ordren videre til leverandøren og så overlade resten til dem. Her skal jeg også stå for service, support osv. Jeg kendte faktisk slet ikke shopman før i aften, det andet her har jeg gået og tænkt over i noget længere tid...

anuseren (hvad er det for et brugernavn ;-) ) >> Jo, men hvis de bliver produceret i EU og sælges i andre lande, er det problem vel løst...

bufferzone >> Dvs. at der i og for sig ikke er noget til hinder for, at jeg uden videre kan tage nogle produkter hjem og sælge dem videre (jeg vil p.t. helst ikke nærmere ind på, hvilke produkter det er, men det er altså ganske harmløst ;-) )...
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
04. december 2002 - 21:30 #5
bufferzone >> Tak for svaret, i øvrigt... Du skal få et godt tilbud, når jeg (forhåbentlig snart) åbner...
Avatar billede metzsch Nybegynder
05. december 2002 - 09:28 #6
Uanset hvilke produkter der er tale om er det en rigtig god ide at tegne en produktforsikring. Det er ikke særlig dyrt, men kan blive meget dyrt hvis du ikke har den.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
05. december 2002 - 09:52 #7
metzsch >> Hvad dækker den - hvilket forsikringsselskab kan du anbefale?
Avatar billede metzsch Nybegynder
05. december 2002 - 10:33 #8
Produkt ansvar dækker hvis nogle kommer tilskade med din produkter, bruger dem som de ikke er tiltænkt eller andet der ville kunne få dem til at søge en erstatning. Normalt vil du kunne vende tilbage til dem du har købt produkterne af, men de kan været gået konkurs og så hænger du på aben.
Jeg sælger isenkram og brugskunst engros og min forsikring lyder på ca. 2000 kr. pr. år. Ikke den store udgift når omsætningen er på 2 mill. plus.
Ang. hvilket selskab du skal vælge kan jeg ikke råde dig til andet end at indhente et par tilbud. Jeg bruger selv Tryk.
Avatar billede webben Nybegynder
05. december 2002 - 10:38 #9
Hvilken slags produkter er det du  skal sælge????