Avatar billede sjosen Nybegynder
16. oktober 2000 - 19:38 Der er 13 kommentarer

Mac OS X og Win 98 i netværk

Ved nogen hvordan jeg får min OS X til at \"snakke\" med win98. Det virker for mig kun den anden vej.
Avatar billede perankerjensen Nybegynder
16. oktober 2000 - 21:15 #1
Det eneste jeg ved er, at du skal indstille udvekslingsmetoden i arkivudveksling i kontrolpanelerne der ligger i systemmappen.
Ellers anskaf dig virtuel pc til din mac

Permand
Avatar billede egonspock Seniormester
16. oktober 2000 - 22:55 #2
VPC findes vist ikke til MacOSX endnu! Held og lykke med det, Sjosen!
Avatar billede atomas Nybegynder
04. november 2000 - 01:00 #3
Du kan oprette et lokalt TCP-netværk, så kan maskinerne kommunikere som via internet. Er det hvad du har prøvet? Ping til de givne TCP-numre, det er en god måde at teste forbindelsen på. Lokalnet bør bruge IP-numre 192.168.x.x

/atomas
Avatar billede logos Nybegynder
09. november 2000 - 13:35 #4
Indtil DAVE (thursby) kommer, og det gør den først i det nye år findes der kun det stykke soft ware der hedder: Sharity

http://www.obdev.at/ftp/pub/Products/Sharity/binaries/MacOSX-PB/Sharity-2.4b6.sit

Alternativt kan du sætte din win98 op til at være tilgængelig via ftp.

/Logos
Avatar billede krusnof Nybegynder
04. december 2000 - 22:24 #5
Jeg bruger et program ved navn PCMaclan, som virker 100%. På www.miramarsys.com har du det produkt du har brug for.

- Krusnof
Avatar billede logos Nybegynder
05. december 2000 - 10:36 #6
PCMaclan giver mulighed for at du kan bruge appletalk protokollen, dette giver i sig selv ikke mulig hed for at koble sig på en OSX.
Er du sikker på et ikke blot er en mac med et system 9.04 eller mindre du har koblet op imod?
Avatar billede logos Nybegynder
05. december 2000 - 10:40 #7
Sorry
Jeg tjekkede op på miramarsys\' hjemmeside.
Det er rigtigt at den nyeste version af PCMaclan bruger appleshareIP til udveksling af data med en mac. Så derfor skulle det virke, så længe du husker at slå apppletalk til på din
OSX.
Avatar billede krusnof Nybegynder
10. december 2000 - 12:48 #8
Sjosen kan du ikke være venlig at give nogle point ud, dette spm. er efterhånden gammelt

Krusnof
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. december 2000 - 19:58 #9
>>Sjosen kom nu!!! Det tager for lang tid. PCMaclan er et 100% sikkert pro., så derfor er der givet et ordenligt svar, og dermed skal der gives point!!

Krusnof
Avatar billede egonspock Seniormester
22. december 2000 - 02:04 #10
Hvad med Samba, se http://home.student.utwente.nl/d.hartman
Jeg er ikke helt sikker på om det er det du spørger efter. Sjosen, kan du i det mindste fortælle hvorfor du har afvist både PCMacLAN og Sharity?

/Egon Spock
Avatar billede krusnof Nybegynder
30. januar 2001 - 19:38 #11
Nok den dovenneste bruger jeg har set, dette spm er over 1 mdr gammelt. Hvorfor har du afvist mig, når svaret var rigtigt. Du har heller ikke accepteret nogle af de andre, og det er for dårligt.

Krusnof
Avatar billede styxx Nybegynder
22. februar 2001 - 16:43 #12
Problemet er nok at Mac OS X pt. kun kan fungere som server på netværket. Klientdelen virker ikke endnu.
Avatar billede krusnof Nybegynder
03. august 2005 - 10:17 #13
Luk venligst dette spm.