Avatar billede killermaid Nybegynder
04. december 2002 - 15:39 Der er 10 kommentarer

Internet problem

Hjæææælp.

Jeg har et mega problem og jeg mener selv jeg har prøvet alt.
Hver gang han tænder sin PC, så virker mit internet kun delvist, men jeg kan IKKE: checke mail, se hjemmesider eller gå på ftp.
Det hele tyder på en DNS problem, men hvad kan det være ? Jeg er ved at få grå hår... Jeg har checket så godt som jeg nu kan om min bror har noget til at køre i baggrunden, men jeg kan ikke lige finde noget.

Nogen der har nogle forslag ?

\HSN
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 15:41 #1
dit internet virker kun delvist...

men du kan gå på hjemmesider, tjekke mail eller ftp...

hvad kan du så`?
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. december 2002 - 15:42 #2
Dit internet virker delvist, men du kan ikke se hjemmeisder, checke mail eller gå på ftp. Fint. Hvad kan du så med internettet?

Og hvilken type forbindelse har du? Udbyder? Hastighed? Hardware-setup (netværk, router, modem o.lign.)
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 15:43 #3
lol

spotgun... pænt enige?
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. december 2002 - 15:45 #4
hehe yeah :-)
Avatar billede killermaid Nybegynder
04. december 2002 - 22:59 #5
Jeg kan bruge icq/irc og MSN...det er hvad jeg kan.
Jeg har TDC adsl men Speedstream router. 256/128.
Men jeg kan ikke se hvad det skulle have med sagen at gøre.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 23:08 #6
hvad er din IP konfiguration?
Avatar billede killermaid Nybegynder
05. december 2002 - 09:12 #7
Jeg har valgt at køre med fast IP nu,
men kan også køre dhcp gennem routeren (virker lige godt begge dele).
Men jeg ved at det intet har med noget at gøre.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 09:36 #8
ok

men jeg spørger igen...

hvad er din IP, gateway, dns..?
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. december 2002 - 10:55 #9
Det er så let med speedstream, prøv lige at resette din router, og lad den starte op igen. Hvilken router har du er der indbygge swits i den? Der finder to slags som TDC har til udlejning en alm router og deres nye med indbygget swits. kom med flere oplysninger??

jf
Avatar billede jernespand Nybegynder
16. januar 2003 - 11:04 #10
sæt dns-serveradresserne ind. . inde i egenskaper for lan forbindelsen