Avatar billede hypetaxx Nybegynder
04. december 2002 - 09:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cisco VPN client

Hejsa
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit problem...
Jeg skal lave en VPN forbindelse fra en computer som er bag en firewall...  Mit spørgsmål er derfor: hvilke porte bruger Cisco VPN client Ver. 3,5???
Avatar billede otc Nybegynder
04. december 2002 - 11:39 #1
Hvis den laver en forbindelse fra BAG en Firewall og ud, er du nok lidt på den idet det eneste sikre er, at portnumret er højere end 1023.
Hvilken server skal den connecte til?
Mvh
Avatar billede otc Nybegynder
04. december 2002 - 11:41 #2
Det jeg refererer til med  > 1023 er source porten. Destination-porten er den serveren skal modtage sessionen på og det er nok den, der skal findes frem til.
Mvh
Avatar billede janius Nybegynder
04. december 2002 - 13:02 #3
Default anvendes port 5000 / 10000
Avatar billede svindler Nybegynder
04. december 2002 - 17:42 #4
Hvis det er til en Cisco VPN concentrator kan det sættes op, så det kører på udp 500 + en valgfri udp port. Jeg er ikke sikker på default-værdien. Måske 10000?
Avatar billede djernaes Nybegynder
05. december 2002 - 07:03 #5
Der er to loesninger:
1. Saet VPN serveren op til at have IPsec over udp.
2. Faa fat i en firewall der tillader IPsec.

Martin