Avatar billede walbom Nybegynder
29. juli 1999 - 13:57 Der er 15 kommentarer

Kalender oversigt over alle personer i Notes

Kan man lave en funktion i Notes, der henter aftaler fra folk´s kalendere og placerer dem i en oversigt den kan vises efter personer og dato´er ?
Avatar billede mettemusen Nybegynder
05. august 1999 - 13:51 #1
Ja - men der er en del produkter på markedet der gør det ganske glimrende ... fx Cinet og Surftech har hver deres fælleskalender produkt, der sørger for opsamling mm.

Priserne er vist ca. 10.000 kr.
Avatar billede walbom Nybegynder
05. august 1999 - 15:11 #2
Det var jo omkring Lotus Notes spørgsmålet gik på.... Jeg er ikke ude på at købe et nyt program. Ellers tak for oplysningen.
Avatar billede mettemusen Nybegynder
05. august 1999 - 15:16 #3
Jeg taler blot om et add-on til Notes ... ikke et andet program end Notes. Disse produkter er "bare" en base med et par script agenter.  bare *GGG*

Vi har den fra surf tech ... den bruger BUSYTIME.NSF'en til at afgøre hvilke kalendere den skal løbe igennem. Så sletter den alle aftaler i fælldes kal. for den pågld. bruger - og henten via en halvstor script agent alle.

Man kan lave x antal føælldes kalendere - fx en total firma, og så 1 for hver afdeling (sådan har vi gjort det).

Vi kunne ikke lave opagven selv for de 10K kroner, vi gav for add-on'en ...

Det er som sagt blot en Notes base med en halvheftig agent.

Håber du blev lidt klogere :-))

Avatar billede steenag Nybegynder
06. august 1999 - 12:00 #4
Som nævnt af mettemusen kan det laves. Vi bruger et tilsvarende produkt fra GE. Mere interessant er det dog, at R5 så vidt vides skulle have denne feature indbygget.
Avatar billede mettemusen Nybegynder
06. august 1999 - 12:05 #5
:-)

Mht. lovet funktionalitet fra Lotus vil jeg nok tage det med et gran salt ... men måske skulle man kigge på den danske R5, som lige er kommet med Passport Advantage pakken denne måned ... måske blir vi klogere (og ikke skuffet as usual)

Mette
Avatar billede cbrob Nybegynder
20. august 1999 - 13:39 #6
Gruppe calender en er af de nye funktionalitet i Notes vers. 5.0

Som notes selv skriver: "You can use a group calender to quickly see if people in a selected group are free or busy at a certain time. Additionally, if you hace access to people´s calenders, you can display their calenders in the pane below the gruop calender".

Det skulle være nemt nok at lave sine egen gruppe kalender:

1. Åben kalenderen og vælg Gruppe Kalender
2. Vælg Ny Gruppe Kalender
3. Skriv en titel
4. Vælg de personer, som man ønsker at få vist i sin gruppe kalender (man skulle kunne vælge fra sin alm. adressebog
5. Klik ok

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, da vi først i september opgradere til vers. 5.0
:-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:01 #7
Noget nyt her?
Avatar billede cbrob Nybegynder
08. oktober 1999 - 22:25 #8
Jeg tror, at Walbom er faldet i søvn. Om der ligefrem er noget nyt ved jeg ikke, men vi har nu implementeret Notes 5.0 og gruppekalenderen fungere fint. Man kan få en komplet liste over folks kalender både efter personer og dato.
Avatar billede jfbm Nybegynder
12. april 2000 - 23:05 #9
(er faktisk ansat i SurfTech)

Vi har faktisk et program kaldet Global callender som samler op fra folks kalendere og samler i en.. som fungerer noget bedre en notes-standarden, da der er flere features indbygget.
Avatar billede cbrob Nybegynder
17. april 2000 - 13:34 #10
Hej Jfbm

Global callender... det lydder noget interessant. Hvor meget skal der investeres for at man kan anvende/ test det system ?
Avatar billede jfbm Nybegynder
18. april 2000 - 13:25 #11
hej cbrob

fandt lige ud af at det staves calender.. hehe..
Jeg vil anbefale du smutter forbi vores hjemmeside: http://www.surftech.dk
hjemmesiden er lidt grim for tiden, men jeg og nogle andre er igang med at lave en ny version..
men under products & services menuen kan du både finde information til downloadning og hvis du klikker på request nedest på products siden kan du udfylde en form, og så bliver der sendt mere information ud til dig.
Jeg mener at vores global calender er en af de billigste af vores produkter.. til én server koster den 10.500,-
Avatar billede wise Seniormester
02. december 2000 - 12:09 #12
Hej Alle

Jeg arbejder også i en virksomhed hvor vi har kigget på denne type produkter.
Den der er indbygget i R5 er efter min mening 0 værd - ihvertfald til vores behov.
Den kan vise flere personer over en uge, men den er svær at se detaljer på, og størrelsen er låst hvilket er usmart med 60+ brugere...

Vi har kigget på ontime fra IntraVision http://www.intravision.dk/
Ser god ud men er lidt dyere ...
De siger selv at de belaster serveren mindre samtidig med at er mere opdateret - de er nemlig eventstyret og ikke timerstyret (ny event i en kalender -starter overføring)
Jeg har ikke \"målt\" dette
Avatar billede havmand Nybegynder
06. marts 2001 - 19:02 #13
Prøv at kontakte et firma der hedder LN-PRO i Århus de skulle efter sigende have et produkt der kunne vise personer og deres aftaler i en samlet oversigt.
Avatar billede olsen36 Nybegynder
27. marts 2001 - 09:56 #14
Hej Wise - den indbyggede R5-kalender er faktisk ikke særlig låst. Den kan nemt låses op, så den viser mere end 6 personer a gangen.
Vi bruger den og er nogenlunde tilfredse.
Avatar billede spine Nybegynder
05. april 2001 - 11:47 #15
Der er også muligheden i Teamroom databsen som vi bruger her til 50+ brugere, vi kører domino 5.0.5 og client 5.0.4 det virker perfekt, og indeholder en liiidt bedre gruppekalender funktion end busytime.nsf.