Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
03. december 2002 - 15:38 Der er 34 kommentarer og
6 løsninger

D-A-D - Hvad synes i ?

Hey Eksperter!

Det er altid rart at få vurderet det man har lavet, så here goes : http://www.dad.dk

På forhånd tak!

PS. I er meget velkomne til at lure flere designs på: http://www.e-builder.dk
Avatar billede caroc Praktikant
03. december 2002 - 15:40 #1
virtuel klapsalve :o)
Avatar billede boooboo Nybegynder
03. december 2002 - 15:43 #2
Ser da meget godt ud, men de blå links skal laves om, for det ser totalt uproff ud
Avatar billede ullum Praktikant
03. december 2002 - 15:43 #3
det er bare totalt iorden, længe siden jeg har set noget så fedt, men kunne du ikke lægge lidt billeder i højere side også, (selvom siden arbejder langsomt nok i forvejen) (256/128)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
03. december 2002 - 15:43 #4
lad mig udtrykke mig klart, du får problemer med copyright... ellers en fed side :D
Avatar billede cdc Novice
03. december 2002 - 15:43 #5
tumbs up :o) er ikke så meget andet at sige
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
03. december 2002 - 15:44 #6
uhm... sweet eye-candy.. lækker detalje med DAD miniplayeren der.. hehe. -en skam flash er så tungt for min 512/512ér.. ellers er det en sikker 9ér
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
03. december 2002 - 15:46 #7
det musik der er på siden... DROP DET! det genere brugerne (ikke mig:D elsker d-a-d :D), og så får du store problemer med det musk/copyright
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
03. december 2002 - 15:48 #8
hvis det er DAD´s egen side, så er der vel ingen probs med copyrights.. thumbs up for den max cool´e player.. hehe..
Avatar billede melao Nybegynder
03. december 2002 - 15:49 #9
Først en loadtid der er en for lang.
Næste er at skifte fra en side til en  anden også er noget der der tager tid, højst sandsynligt pga. at den henter ny grafik ind til hver.
Så ville jeg nok gøre mere ud af selve siden med indholdet (den hvide), i stedet for at udskifte selve rammen.

Siden passer ikke til min opløsning når jeg har ICQ lite åben samtiddig (jeg kan scrolle vandret). Jeg køre 1024x768px. Jeg vil mene at siden burde passe til opløsninger ned til 800x600px.

Ellers er den flot :)

/Casper
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
03. december 2002 - 15:54 #10
skulle man vælge at passe siden ned il 8x600 vil det jo også hjælpe betragteligt på load-tiden. men det vil nok skade kommunikationen..
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 15:55 #11
Den er kanon flot.
Men ville nok også som casper siger tænke lidt over opløsningen da målgruppen vel er fra 15-16 år og op til 35 måske enda 40 som hører DAD  og ikke alle på den alder er med på beatet hvad angår nyeste browser med flash installeret og de har nok heller ikke adsl alle sammen  og de kører nok ikke høj opløsning alle sammen.
Enlig det eneste jeg lige kan finde.

Vil give den 10    Da selve design delen er meget gennemtænkt men vil måske overveje en almindelig html version :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 15:57 #12
Det skulle stå  ville nok overveje en almindelig html version også  altså så der både er flash siden og html siden
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 15:57 #13
Vil nu mene, jeg har acceptable load-tider på trods af min 256/64 opkobling :o)

Omend det ser ganske cool ud, virker links'ne i venstre side af skærmen en anelse forvirrende - de er lidt for detaljerede, om jeg så må sige...

Way-cool med DAD-player'en :o)

Passer perfekt til min 1024x768

Slutkonklusion herfra: Lækker side :o)
Avatar billede ullum Praktikant
03. december 2002 - 15:58 #14
Svar: michael-k
03/12-2002 15:55:54  hov hov hov du
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
03. december 2002 - 16:00 #15
det viser meget godt hvad flash kan bruges til. virkelig lækker site. men ja. meget tungt at loade. en ringe pris at betale for så brutale lækkerier.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 16:00 #16
Michael k >>> Siger du at folk fra 15-40, der hører DAD ikke er med på beat'et? ;o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. december 2002 - 16:03 #17
(1) Loade tid er ok

(2) Synes ikke at din intro side passer særlig godt til DADlogoet, eller generelt til DAD, altså den del hvor der står "enter side ..."

(3)Har du fået lov til at slippe deres musik på siden?

(4) Over ved menuen står der noget af hopper, lige under news, gallery... det ser ikke særlig smart ud.

(5) Der er ingen brug for scollbar (1024*768)

(6) Synes at det ser fjollet ud at venstre del hopper lidt når der loades en ny side

(7) Men generelt en flot side 10@13
Avatar billede boooboo Nybegynder
03. december 2002 - 16:05 #18
(3)Har du fået lov til at slippe deres musik på siden?

Tænk dig nu om
Avatar billede boooboo Nybegynder
03. december 2002 - 16:05 #19
jakob
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. december 2002 - 16:10 #20
boooboo: Der skulle stå spille, men ja ok
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 16:13 #21
Ullum  ??
kreidlerhansen  kender da et par stykker der ikke er ;)
Avatar billede ullum Praktikant
03. december 2002 - 16:20 #22
ja jeg er sgu da på den forkerte side af fyrre, og dad det holder. jeg var med fra deres første plade. PC gear!, jeg har da rimeligt pænt udstyr
Avatar billede ullum Praktikant
03. december 2002 - 16:21 #23
michael-k> men ok sådan generelt betragtet
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. december 2002 - 16:23 #24
ullum  hehe der stod også nogle ;)
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
03. december 2002 - 16:30 #25
Vil bare sige at det er D-A-D's officielle side!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
03. december 2002 - 16:30 #26
Ganske nydeligt rent visuelt og ligger sig jo herligt op af de tidligere sites stil. Et klassiske site med fokus på markedsføring og måske knap så meget informations deling.

Som tidligere er foreslået, ville det nok være fornuftig med en simpel udgave i html eller lignende så man har adgang til information omkring bandet, hvor de spiller og lignende uden at skulle have bredbåndsopkobling, den nyeste browser med diverse plugins.

Det kunne jo f.eks tænkes at også blinde eller svagtseende der benytter en skærmlæser kunne være interesseret i at læse om D-A-D, finde ud af hvor de spiller osv. Noget der kan være ganske vanskeligt med et site der er så meget baseret på det visuelle udtryk og knap så meget på strukturen af informationerne. Det er ikke kun gamle mennesker der har problemer med synet og dermed har behov for hjælpemidler til at benytte en computer for at kunne læse hvad der står på skærmen. Det ville jo være ærgeligt hvis et band som D-A-D ender med at sende det budskab at de er ligeglade med handicappede fans.

Generelt er der en tendens blandt band sites at lave lidt småpoppede visuelle orgasmer af websites uden at tage i betragtning at den primære årsag til hvorfor folk de besøger band sites ofte er at finde ud af hvor de spiller, hvad de spiller og hvad de har udgivet. Samt måske nogle interaktive tjenester som at skrive fanpost og se/høre lidt billeder og video. Alt sammen noget både blinde og svagseende sagtens kan´få glæde af også såfremt der bliver gjort lidt ved det.

/Gensmann
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. december 2002 - 16:31 #27
kriss_creol: Det var så også det der gik op for mig
Avatar billede osaka_san Nybegynder
03. december 2002 - 16:34 #28
Som en lille tilføjelse kan man så overveje om der er gjort nogle tanker henimod hvordan sitet skal kunne blive indexeret i søgemaskiner og lignende for på den måde at promovere sig selv. Det er jo formodentlig ikke så få mennesker der kunne finde på at linke til sitet, men eftersom det hele kører i frames vil en del søgemaskiner have bøvl med at indexere siderne og rent p.r. mæssigt vil der ikke være så stor en gevinst som hvis man havde holdt det frameless.

Ligeledes vil søgemaskinerne der indexere de indrammede sider ende med at linke til:

http://www.dad.dk/new_web/community/join-npc.php

og dermed ikke få nogen menu eller lignende frem, hvilket stort set er en blind vej til at komme videre på for brugeren.

/Gensmann
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 16:41 #29
Er det ikke muligt at navngive hovedsiden som "index.html" eller noget i den retning...? Det vil gøre indekseringen lynhurtig for søgemaskiner, hvis jeg ikke tager meget fejl...
Avatar billede osaka_san Nybegynder
03. december 2002 - 16:45 #30
kreidlerhansen> Filnavnet har sjældent nogen indflydelse på søgemaskinernes hastighed når de indexere dem.

Om de hedder start.html eller index.html er som sådan ligemeget. Problematikken ligger i selve framesettet og konstruktionen af sitet ved at benytte en frame model.

/Gensmann
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. december 2002 - 17:35 #31
*my bad* :o)
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
03. december 2002 - 19:02 #32
HVORDAN KAN MAN LØSE REFRESH PROBLEMET PÅ SITET????
Er der et script eller lign. som kan sørge for at når man trykker back/tilbage eller refresh/opdatér at browseren så åbner start.html istedet!!!???
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2002 - 09:14 #33
kreidlerhansen> Det går nok alt sammen :)
Avatar billede motu Nybegynder
04. december 2002 - 15:25 #34
Kender D-A-D ... eller kan du skaffe et møde med dem ? :) er vildt stor fan, ville gerne ha signeret mine plader... :)) så kan jeg jo altid lave lidt design/kode for dig.

//motu
http://www.motu.dk
Avatar billede motu Nybegynder
04. december 2002 - 15:26 #35
spørgsmålet skulle være > kender du d-a-d :)
Avatar billede motu Nybegynder
04. december 2002 - 15:30 #36
Foresten, flot design, dog burde du lave en side der ikke bruger flash. Så har man et valg..
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 15:48 #37
motu flot set ;)
Avatar billede morten20 Nybegynder
04. december 2002 - 16:36 #38
Til motu:

Jubii.dk kører pt en konkurrence, hvor man kan møde bandet ved en koncert i London d. 15 december :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. december 2002 - 07:59 #39
Vi har slet ikke hørt ét eneste ord fra e-builder siden spørgsmålet er blevet operette. Hvad synes du, kan du bruge vores kritik?
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
08. december 2002 - 13:59 #40
Hej Alle! Vi har haft utroligt travlt, og har ikke haft mulighed for at vende tilbage før nu. Vi siger mange tak for den store og brugbare feedback som er kommet. Mange tak!

Mvh. E-Builder.dk
Http://www.e-builder.dk