Avatar billede barwhi Nybegynder
03. december 2002 - 07:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NAT virker ikke på Cisco SOHO77

Al indkommende trafik bliver forwarded til 192.168.1.2, men i nogle enkelte tilfælde vil jeg gerne have trafikken routet til en anden adresse.

Eksempelvis har jeg derfor lagt følgende NAT-entry ind:

ip nat inside source static tcp 192.168.1.3 21 interface dialer0 21

Efterfølgende står entry'et fint i NAT-oversigten, men det fungerer bare ikke.

Er der nogen, der har nogle løsningsforslag?

Venlig hilsen
Adam
Avatar billede snowball Novice
03. december 2002 - 08:55 #1
Hvis det er fordi du vil lave en FTP server på 192.168.1.3 21, så husk lige at lave en NAt entry på port 20 også !

Snowball
Avatar billede otc Nybegynder
03. december 2002 - 10:43 #2
Som tilføjelse til snowball's udmærkede pointe, skal du lave 4 nat entries for at det virker. Prøv at se om det så ikke virker.
Mvh

ftp-data        20/tcp    File Transfer [Default Data]
ftp-data        20/udp    File Transfer [Default Data]
ftp              21/tcp    File Transfer [Control]
ftp              21/udp    File Transfer [Control]
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 10:57 #3
én ting jeg kommer til at tænke på...

måske den tabel, som siger at al trafik skal gå til 192.168.1.2 overrider andre natninger?

kan man sætte prioritet på de natninger man laver?
Avatar billede barwhi Nybegynder
03. december 2002 - 11:32 #4
D'herrer - port 21 var blot et eksempel!

Faktum er, at NAT-entries fungerer glimrende på en 677'er, men tilsyneladende er en mere kryptisk affære på en SOHO77.
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 11:33 #5
hvad hvis du deaktiverer den nat som gør at alt ryger til 192.168.1.2, og derefter prøver at natte...

hvad sker der så?
Avatar billede barwhi Nybegynder
03. december 2002 - 22:07 #6
Der sker minus! Så kommer man ikke igennem til noget på indersiden af mit netvær!

Hvor er det belastende (grrrrr)
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 13:54 #7
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2002 - 18:57 #8
Anuseren, det må du undskylde! Kan du ikke lige skrive et "svar," så jeg kan smide nogle points efter dig?
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2002 - 18:58 #9
Skal vi i øvrigt bare konstatere, at SOHO77'eren ikke er en helt fantastisk router, eller har jeg bare fået en meget træt udgave?
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2002 - 19:08 #10
;o)
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2002 - 21:45 #11
Spørgsmålet er nu lukket!

Jeg har i sinde at tage kontakt til Cisco, for at finde ud af, hvad det er der foregår, og i tilfælde af, at jeg finder en løsning, vil jeg poste den her!

Tak for Jeres forsøg allesammen!

Venlig hilsen
Adam