Avatar billede nomiz Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:45 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Overclock - AMD?

Hej.
1.) Jeg har en AMD Athlon 700 mhz, som jeg godt kunne tænke mig at få til at køre lidt stærkere.. Jeg har set en masse hjememsider om Athlon Overclocking, men der var ingen som beskrev hvad man skal gøre, sådan helt udførligt. Derfor spørger jeg om der er nogen som kender en side (Helst dansk) !
Den skal være temlig idiotsikret, for jeg forstår ikke meget af alt det der core, voltage og L12 og alt det der...

Please hjælp mig!

- Simon

PS: Det kan godt være at jeg er lidt dum, men: Hvordan tager man egentligt CPU\'en ud???
Jeg har prøvet at tage køleren af, men så kan jeg ikke få resten op af bundkortet. Skal man trykke på de to knapper i siderne eler hvad??

På forhånd tusind tak!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:46 #1
og helst ikke tomshardware.com, da den er lidt for avanceret for mig!
Avatar billede friiser Nybegynder
15. oktober 2000 - 23:48 #2

Hej Simon...

Her er et DK link på nettet hvor der er en masse god hjælpe at hente http://www.overclocking.dk

I henhold til at tage CPU\'en ud, så kan du se det med 100% sikkerhed i din manual til bundkortet, derer det udførligt beskrevet...

HELD OG LYKKE..

~friiser~
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
16. oktober 2000 - 21:51 #3
Jeg vil også anbefale overclocking.dk, det er efter min mening den bedste side, på dansk, ang. din CPU, så skal du trykke de 2 \"knapper\" ned i siderne, og så trække cpu\'en op, den sidder i en sokkel, så den skal hives lidt i, ligesom når du tager et PCIkort op af dens sokkel.

Hvilket bundkort har du, for så kan det være jeg kan hjælpe dig her?? altså med at OC
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:29 #4
AMD K7 Athlon overclocking guide [DK] >>
http://www.hardwareonline.dk/hol/hol/view.asp?page=Artikler&id=20&p=1

Xtom` =)
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:56 #5
cyborgguy > man plejer da ikke at kunne tage køleren af på Slot-Athlon\'er uden at tage processoren ud af computeren... Eller hvad? (ingen athlon erfaring...)
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:28 #6
Yonzie>> maqn kan vel godt, men man skal være meget fingernem, og det vil være nemt at kome til at ødelægge noget, så det har været noget af et projekt at få den taget af :-)
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:40 #7
hmm.... ok... godt klaret nomiz... håber du har sat den på igen... ;-)
Avatar billede morten_b Nybegynder
19. oktober 2000 - 22:21 #8
Når du ikke ved mere om computere, vil jeg råde dig til at lade være med at overclocke din CPU. Det kan blive meget dyrt!
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:16 #9
>>Yonzie

Hvad mener du med det?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:22 #10
Jeg synes du skulle lade vær\' med at clocke en så hurtig CPU. Hvis du gerne vil clocke en CPU, så køb en Celeron. De er virkelig gode at clocke
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:24 #11
Den kommer også an på om dit bundkort kan køre hurtige en 700Mhz. Hvis det ikke kan køre hurtigere kan du nemli\' ikke clocke den. Ellers skal du så købe et nyt bundkort. Desuden bliver Athlon MEGET VARM, så der skal altså virkelig god køling på.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
20. oktober 2000 - 18:32 #12
nu er en Athlon MEGET nem at overclocke, så det er ikke en stor risiko du løber ved at overclocke den, det er nemlig så dejligt at man kan overclocke en athlon i biosen, derfor spørger jeg igen hvilket bundkort har du ???
Avatar billede friiser Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:11 #13

Så kan man da sige der er svaret på spørgsmålet.. Vi er mange der venter spændt på pointz :)

~friiser~
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:34 #14
Cyborgguy hvordan overclocker man i bios\'en?

(du får 30 af points\'ne hvis du kan give en forklaring der virker)

Jeg har et Chaintech CT-7ASA Athlon bundkort

- Simon
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:15 #15
okay, her kommer der en forklaring.
Jeg har selv en Athlon 800@944 Mhz
Det betyder at jeg har clocket den fra 800 til 944 Mhz. dette har jeg udelukkende fra min bios. Jeg har selv et Abit KA7-100 mobo, det er efter sigende det bedste til netop en Athlon. Okay her kommer der en forklaring der burte virke, du går ind i biosen, ved at trykke delete når din com starter op, herefter skal du ind i en af menuerne, jeg kender ikke lige navnet på den i dit tilfælde, men det skal være en hvor du kan se hvor mange Mhz du kører med, her skal du gerne kunne sætte en af indstillingerne til user defined, nu skulle der gerne komme nogle nye muligheder i den menu du er i i forvejen, en af disse skulle der gerne stå 7x100Mhz, eller noget i denne retning, ihvertfald noget med et eller andet gange noget andet. Den går du ned på, her kan du køre op og ned med page up og page down, her kan du så vælge noget nyt, jeg kører med 117x8, det giver jo i nærheden af de 944 Mhz. Eftersom du har en 700 Mhz, vil jeg råde dig til at starte med at få den op i nærheden af den 800. Skriv hvis det virker eller hvis det fucker helt op.

P.S. Husk at garantien ryger hvis du OC\'er
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:49 #16
Jeg prøver...
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:56 #17
Der var ikke noget der lignede det du beskrev!
Der var kun noget der hed Frekvens clock, og der kunne jeg vælge default eller 100/33.. Hastigheden ændrer sig ikke ved at jeg ændrer på de to..(!)

- Simon

Har du nogen naturlig forklaring?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. oktober 2000 - 18:08 #18
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. oktober 2000 - 18:39 #19
Duøhh..
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 21:22 #20
Jegøhh..

(?)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:42 #21
Jeg undrer mig bare over at du selv rendte med pointsene.. der var et par udprægede gode svar i dette indlæg.