Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 14:46 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Ny sd ram der ikke virker

Jeg har en 2-3 år gammel Siemens med 128mb 168pins pc100 ram (dobbeltsidet) Jeg har nu forgæves forsøgt at putte mere ram i. Denne gang en 256mb 168pins pc133 (dobbelsidet). Så snart jeg starter maskinen op med det er skærmen bare sort, og windows starter ikke op.
Findes der en løsning på det?
Avatar billede temacs Nybegynder
02. december 2002 - 14:49 #1
Kan du teste dine nye ram i en anden computer?
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 14:49 #2
nej desværre :-(
Avatar billede technogirly Nybegynder
02. december 2002 - 14:50 #3
du kan ikke køre med pc100 & 133 samtidig...
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 14:52 #4
Jeg har også prøvet med den nye alene uden held
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2002 - 14:53 #5
technogirly> Jo, de vil begge køre med 100 Mhz..
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 14:55 #6
har du prøvet alene med den nye blok?
Avatar billede niklaj Nybegynder
02. december 2002 - 14:57 #7
prøv at kigge i manuel efter hvor meget der max kan være i hver kanal.
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 14:58 #8
Der kan max være 256
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 14:58 #9
host host

har du prøvet alene med den nye blok?
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 14:59 #10
Jeg har også prøvet med den nye alene uden held
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 15:01 #11
well

enten er den ram-klods defekt, eller den kan ikke sammen med dit system.

prøv ram-blokken i en anden computer evt. før du sender den tilbage til der hvor du har købt den?
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 15:04 #12
Ok, men jeg forstår det ikke. Så speciel kan min maskine da ikke være. Herudover har jeg lige set på bonen at der står at forretningen ikke tager data vare retur!!! Kan det virkelig passe???
Avatar billede temacs Nybegynder
02. december 2002 - 15:06 #13
Nej selvfølgelig ikke. De er underlagt den samme lovgivning som enhver anden butik. De SKAL tage den retur, hvis den er defekt.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 15:07 #14
HVIS den er defekt...

derfor, test den i en anden maskine inden du tager derned og bliver ydmyget.. *G*
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 15:07 #15
Og hvis den ikke er defekt men bare ikke passer til min maskine?
Avatar billede temacs Nybegynder
02. december 2002 - 15:09 #16
Hvis du får problemer med butikken, burde du lige skrive Butikkens navn her, så vi andre ikke behøver at handle med sådanne nogle halvkræmmere ;-)  Ellers skal du bare slå i bordet og true med forbrugerstyrelsen, det virker for mig.-)
Avatar billede temacs Nybegynder
02. december 2002 - 15:11 #17
anuseren>>  Enig. De nye RAM skal testes i en anden maskine
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2002 - 15:11 #18
Hvis den ikke er defekt har du ikke krav på noget. Men er de lidt flinke bytter de den til en der virker.
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 15:12 #19
Ok, den hedder Amager Elektronik, Rødemellemvej 114, 2300 S (http://www.amel.dk/)
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 15:12 #20
Tak for hjælpen ellers allesammen..........:-)
Avatar billede temacs Nybegynder
02. december 2002 - 15:13 #21
Hvad med at du ringer og taler med dem. Det kan jo være at de har en god kundeservice? og at de kan teste dine RAM.
Avatar billede guttler Nybegynder
02. december 2002 - 16:33 #22
Jeg har nu været der nede og de var ganske forstående og hjælpsomme. De havde prøvet det før og ville gerne give pengene retur :-D De mente tilgengæld at det var et ret almindeligt problem når man havde med "bambusmaskiner" at gøre. Man skal derfor have special-ram, som de så ville bestille hjem fra Siemens. Håber der er andre der når at læse dette inden de når lige så langt som jeg!!

Tak for interessen allesammen og god dag
Chr
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. december 2002 - 08:13 #23
>Nej selvfølgelig ikke. De er underlagt den samme lovgivning som enhver anden
>butik. De SKAL tage den retur, hvis den er defekt.

Nej!

>...Ellers skal du bare slå i bordet og true med forbrugerstyrelsen, det
>virker for mig.-)

Tydeligvis!

>Man skal derfor have special-ram, som de så ville bestille hjem fra Siemens.

Det er med stor sandsynlighed ikke korrekt. Jeg har endnu ikke haft fingrene i en PC fra Siemens/Siemens-Nixdorf/Fujitsu-Siemens som krævede Special RAM. Det gælder selvfølgelig ikke servere.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2002 - 08:18 #24
Hvis en vare er defekt har du 2 års reklamationsret. Er varen defekt og kan den ikke repareres eller ombyttes indenfor kort tid har man som forbruger ret til at kræve købet ophævet, og få sine penge igen.
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 11:42 #25
Jeg har nu fundet frem til følgende: Min BUS kan højest sandsynlig ikke køre mere end 100hz-ram. Derfor går det ikke at putte 133hz-ram i. Da 100hz-ram ikke bliver lavet mere kan man godt kalde det special-ram.
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 11:45 #26
guttler

pc133 ram kan godt køre 100MHz... såååe... det er ikke der dit problem ligger.
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 11:56 #27
ja, men hvis busen ikke kan klare mere end 100?!?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 11:57 #28
ja hvad så?

så kører bussen 100MHz, og rammene kører derefter...
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:00 #29
Ok, jeg ved bare at hvis jeg sætter en 133 i så fungerer det ikke uanset hvilken slags ram det er
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:00 #30
og der sidder en 100 i nu
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:02 #31
og jeg siger bare

kan de køre 133MHz kan de også køre 100Mhz

:o)
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:04 #32
og hvad så?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:05 #33
ingenting?

jeg fortalte dig bare at du tog fejl da du skrev:

"Min BUS kan højest sandsynlig ikke køre mere end 100hz-ram. Derfor går det ikke at putte 133hz-ram i"
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:07 #34
Ok, men har du så et brugbart bud på hvad jeg skal gøre eller....??
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:08 #35
prøve med nogen andre pc133 ram evt?

så vidt jeg kan se har du kun prøvet med 1 pc133 blok...
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:12 #36
ja har prøvet en enkeltsidet og en dobbeltsidet 256mb 133 (168 pins) Er der andre mulighder?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:26 #37
forskellige mærker...
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:30 #38
aha, så du vil bare foreslå at jeg køber lidt forskellige mærker og prøver dem allesammen til der er en der virker?? Det er sørme en god ide, den tror jeg godt selv jeg kunne have fundet på uden at have skrevet dette indlæg!
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:32 #39
lol

det er ikke det jeg siger...

siger bare at dit problem ikke er:

"Min BUS kan højest sandsynlig ikke køre mere end 100hz-ram. Derfor går det ikke at putte 133hz-ram i"
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:34 #40
ja, det har jeg forstået du mener, men det løser bare ikke mit problem.
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:36 #41
ikke noget jeg "mener"

det er facts...
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:38 #42
Ok ok, kig her: http://www.overclockin.com/reviews/RamRoundup2/RamRoundup2-4.html allernederste på siden...
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:40 #43
hvilken siden?

copy paste evt hvad der står?
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:54 #44
Ok.  This should be interesting.  See that memory chip?  Another Siemens chip.  And it has very similar markings to the other modules that use the Siemens or Infineon memory chips.  Good first impression.  Let's see if that impression turns out to be correct.  First off, CAS2.  I started at 133MHz.  Nope.  Drop down to 124MHz.  Nope.  Hmmm.  Not what I expected.  Drop to 120MHz.  It worked fine at that speed.  Ok.  Let's start bumping it up.  122MHz.  Nope.  Hmmm.  121MHz.  Nope.  Man, not what I expected.  Only 120MHz at CAS2.
Avatar billede guttler Nybegynder
03. december 2002 - 12:55 #45
om overclocking af de ram jeg også har...
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2002 - 12:57 #46
ja og??????????

de prøver at køre 133MHz på nogen pc100 ram!!!!

det siger næsten sig selv at den ikke går...

hvad er det du vil frem til?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. december 2002 - 20:17 #47
>Hvis en vare er defekt har du 2 års reklamationsret. Er varen defekt og kan
>den ikke repareres eller ombyttes indenfor kort tid har man som forbruger ret
>til at kræve købet ophævet, og få sine penge igen.

Du har 2 års ret til at reklamere over en vare, korrekt!

Hvis varen er defekt har kunden 4 muligheder, omlevering, afhjælpning, afslag i købesum eller ophævelse af købet. Hvis sælger tilbyder afhjælpning eller omlevering bortfalder kundens mulighed for at kræve afslag i købesum eller ophævelse af købet. Derefter skal sælgeren opfylde afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen... Hvad der helt præcist er rimelig tid eller væsentlig ulempe er svjv. endnu ikke afgjort i retssystemet. Derefter kan køber selvfølgelig gøre brug af de 4 muligheder igen...

>Guttler< Hvad er maskinens modelnummer, og sidder det originale bundkort stadig i maskinen?
Avatar billede guttler Nybegynder
11. december 2002 - 12:28 #48
Nu har jeg endelig fået noget ram der virker, men det skulle importeres fra USA specielt til denne type maskine fordi bundkortet er et eller specielt Siemenskort som ikke engang alle deres egne ramtyper passer til. Hvad kan man lære af det? Køb aldrig en bambusmaskine hvis du nemt vil opgradere! :-D
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 12:39 #49
"Køb aldrig en bambusmaskine hvis du nemt vil opgradere!"

Det er jo netop det man skal gøre. En bambusmaskine er det modsatte af mærkevare. En Simens er mærkevare. En hjemmefusket billig-pc er en bambusmaskine.

Bambusmaskiner er kendetegnet ved at være billige og nemme at opgradere
Avatar billede guttler Nybegynder
11. december 2002 - 12:42 #50
ja ja, what ever!! Jeg er ved at være lidt træt af al det ordkløveri der er på det her forum! Man skal sige alting 5 gange!! DET JEG MENTE VAR: Jeg ville ønske jeg havde købt en maskine der var nemmere at opgradere!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 12:53 #51
*LOL*

Man skal bare sige det rigtigt første gang ;)
Avatar billede riberhus Nybegynder
14. juli 2003 - 17:45 #52
Fuck.. få jer dog et liv at passe !