Avatar billede johnbp Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ftp hvordan ?

jeg vil gene kunne udveksle nogle filer / mapper med en ven over internettet gerne via ftp. men hvordan kommer vi igang
Avatar billede pryce Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:15 #1
I skal først og fremmest bruge en FTP server.
Prøv evt. FTP Serv-U fra http://ftpserv-u.deerfield.com/

Som FTP klient kan I enten bruge f.eks. Internet Explorer 5 eller en \"rigtig\" klient som CuteFTP fra http://www.cuteftp.com/
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:17 #2
Downloader \"Serv-U\" fra download.com til at lave en server.
Så downloader du f.eks. CuteFTP til at logge ind på den FTP med !! Simpelt !

dna
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:23 #3
eller finder ud af at bruge FTP (indbygget FTP client i både Linux & Windoze)
Avatar billede einstein Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:24 #4
I kan også bare oprette en account hos f. eks. http://www.driveway.com også up og downloade filer via http som det passer jer. 1000 gange lettere end FTP.
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:27 #5
..ups..! Den var vist lang tid om at fatte mit svar !

sorry

dna
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:46 #6
einstein> Det er da knap så smart, for så skal person1 først uploade!
Avatar billede johnbp Nybegynder
15. oktober 2000 - 21:07 #7
Jeg har set nogle firmaer på nettet som linker til deres ftp sider og der behøver man ikke at bruge andet en , en Browser det er ikke hjemme side jeg vil lave bare nogle mapper i min computer som man kan komme ind i fra internettet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 21:25 #8
som allerede svaret, så er et eksempel på det du søger Serv-U... (ganske okay FTP Server)
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:33 #9
Hvis i sidder direkte på nettet uden router kan i bare bruge ICQ.
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:08 #10
einstein«Nej, Anders, det er IKKE 1000 gange lettere - SLET ikke, hvis man har Win2000! ;)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:09 #11
Victor«Man kan oxo, hvis man sidder på en router... (Jeg har da kunnet)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:11 #12
Hvis du har Win2000 kan du bare starte din IIS FTP server... IE5 kan bruges som FTP client - altså til at up- og downloade filer med... IIS serveren ta\'r fem sekunder at sætte op, og så følger den \"gratis\" med Win2000...
Avatar billede einstein Nybegynder
18. oktober 2000 - 16:28 #13
du er sååååååååååååå klog, er du ik\'.........
Avatar billede johnbp Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:55 #14
Tak for hjælpen Rune det virker perfekt du 30 point til dig !