Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 08:53 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Boot disk?

Hvordan laver man lige en bootdisk fra win Xp pro? Min anden computer med xp home siger den mangler en boot-fil....
Avatar billede acf Nybegynder
02. december 2002 - 08:57 #1
I Stifinder vælger du Denne Computer.
Du højreklikker på A-drevet og vælger egenskaber.
Herunder skulle der være mulighed for at lave en bootdisk.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 09:03 #2
Tror ikke lige det er det.

Er dette måske det korrekte: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 09:13 #3
acf> du er vist ikke klar over at man KUN kan boote på den - og så nix weiter?
Avatar billede korup Nybegynder
02. december 2002 - 09:26 #4
Du kunne også prøve denne:
http://www.bootdisk.com

/korup
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 09:28 #5
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 09:37 #6
ja jeg prøver (men den danske udgave)
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 09:37 #7
jeg prøvede også at lave en boot via a:\ formater ms-dos men da den startede op via denne skrev den "Windows Millenium"... skræmmende
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 09:42 #8
+ den fandt ikke windows på c:\
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 09:59 #9
jeg bootede på de 6 disks og den læste en masse ind. Den spurgte om jeg ville installere xp eller reperare så jeg trykkede "r". Den skrev den nu åbnede en eller anden konsol og gik til dos. Her stod den på c:\ og der stod man kunne skrive exit for at afslutte så det gjorde jeg.Da den startede igen begyndte det forfra...

"ugyldig boot-fil
starter fra c:\windows\"

og så genstarter den og genstarter og genstarter.........€$¤#%"£€$@$@£!?=
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 10:11 #10
når du kommer til konsol logger du på winnt installation (det er som regel 1) - skriver password - skriver bootcfg /rebuild (dette reparerer din bootsektor)
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 10:12 #11
altså c:\1 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 10:19 #12
Boot på winXP cd-rom eller setup disketter - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 10:32 #13
hmm det vil den ikke rigtig - den melder om fejl i filsystemet, og den siger jeg skal kører chkdsk og at jeg skal skrive stien til autochk.exe.... fuck det er mandag
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 10:35 #14
På den computer der virker ligger autochk.exe i c:\windows\system32 men selvom jeg skriver den sti kan den ikke finde den.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 10:50 #15
Det skal lige siges at jeg ikke kan logge på noget - jeg har bare skrevet bootcfg /rebuild og så skriver den det.

Hvis jeg skal logge på "et eller andet" præcis hvad skriver jeg så når den står i c:\ ?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 10:57 #16
Jeg kan se der er en kommando der hedder "logon" - skal man bruge den og tilføje noget efter den like: c:\logon /noget
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 11:05 #17
Når du vælger repair, skulle den gerne spørge om hvilken installation du vil logge på, samt vise mulighederne ?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 11:10 #18
efter jeg har sat disk 6 i går den i dos (sort skærm) og går derefter tilbage til boot-disk-setup-guide. Denne guide giver mig 3 valg. 1) Installere på ny 2)Reperarerere 3)Exit.

Jeg trykker "r" som der står og så går den ud i dos og skriver c:\
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 11:11 #19
skal jeg prøve med den engelske version?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 11:13 #20
når den står i c:\ så prøv at skrive help /? - så skulle du få mulighederne - der skulle gerne være boofcfg imellem - du kan evt., skrive fixboot - tryk enter - og det skulle gerne virke...
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 11:18 #21
den er skam imellem men som sagt så "dur den ikke"... jeg prøver lige med fixboot selvom jeg heller ikke tror det virker.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 12:19 #22
nope - dutter ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2002 - 12:41 #23
Kan du ikke boote på cdrom?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
02. december 2002 - 13:22 #24
jeg har ikke lige cd'rommen ved mig/kan ikke finde den. (Men jeg har den...heh)

Jeg/vi får en til at se på computeren, men det ser sgu lidt sort ud. I skal have tak for hjælpen og jeg giver pointene til John.