Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2002 - 21:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen farver

Hejsa
En compac bærbar er forbundet med et tv (scart indgang)
men billedet er kun sort/hvid..
Hvorfor mangler farverne mon ?
Har prøvet at kigge i div. indstillinger men uden
resultat..
Avatar billede tlunde Nybegynder
30. november 2002 - 21:11 #1
det er nok fordi du skal bruge et SVHS kabel til at få farverne med...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2002 - 21:13 #2
Det skulle gerne være et SVHS kabel.
I den ene ende et rundt mini din med 4 ben og i den anden ende (til TV)
et alm. scart.
Lyder det forkert ?
Avatar billede articfruit Nybegynder
30. november 2002 - 21:13 #3
Dit fjernsyn kan ikke vise s-vhs, derfor for du kun sort/hvid
Avatar billede antialize Nybegynder
30. november 2002 - 21:14 #4
Det kunne også være fordi du ikke har instildt dit tvkort til at køre på B-PAL som vi bruge i danmark i stedet for at køre med det amerikanske system. Det plejer at give sorthvide (nogle gange flimrende billeder)...

Gå ind under egenskaber for skrivebordet, og vælg indstillinger, avanceret. Og så et eller andet som er ship specifikt. Måske nView
Avatar billede tlunde Nybegynder
30. november 2002 - 21:15 #5
jeg har selv haft problemet med billede uden farver, og det var fordi selve mit TV ikke understøttede SVHS, men har du et nyere TV, så for at få farvere med skal du bruge et SVHS kabel direkte fra bærbar og over i TV, eller gennem et SCART stik for at det til at virke rigtigt...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2002 - 21:17 #6
Jeg har nu prøvet med to forskellige fjernsyn. Og ingen viser med farver.
Desuden også igennem en video.
Kablet ender også ud i et phono video ud stik, og hvis det tilkobles video ind på TV er der heller ingen farver, så kablet vil jeg tro er OK, SVHS kan vel ikke køre ud af et phono ? Måske en opsætningsfejl ?
Avatar billede articfruit Nybegynder
30. november 2002 - 21:22 #7
Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2002 - 21:22 #8
antialize > Du havde løsningen ! Nu virker det perfekt.
            Kortet var indstillet til at køre NTSC. Jeg skiftede til
            pal, og nu fungerer det helt perfekt.
Tusind tak for den hurige hjælp alle 3.
og antialize, læg lige et svar så Du  kan få nogle velfortjente points.
Avatar billede articfruit Nybegynder
30. november 2002 - 21:23 #9
2 sek, så får du lige den præcise side!
Avatar billede articfruit Nybegynder
30. november 2002 - 21:23 #10
nå, så lige meget.
Avatar billede antialize Nybegynder
01. december 2002 - 13:47 #11
Ok, det var godt det virker...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. december 2002 - 22:15 #12
antialize > Vil Du ikke ha' points ? Ellers gi'r jeg dem til tlunde & artifruit
Avatar billede antialize Nybegynder
03. december 2002 - 21:49 #13
Ok