Avatar billede den_geniale Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:43 Der er 27 kommentarer

Compiler

Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade en gratis brugevenlig compiler til C++?
Avatar billede den_geniale Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:43 #1
Haster!
Avatar billede laserzap Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:54 #2
Lytter md...
Avatar billede laserzap Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:54 #3
MD = Medd
Avatar billede laserzap Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:55 #4
Ups...
MD = Med ;-) *sorry*
Avatar billede oleprds Nybegynder
15. oktober 2000 - 12:01 #5
Borland har en freeware compiler:

http://community.borland.com/cpp/0,1419,2,00.html

:0)
Ole
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 15:01 #6
Turbo C++ Lite  Borland inc.
A Full compiler from Borland inc. its free, and they dont want any questions about it, but hey it works.

Kan downloades her:
http://hjem.get2net.dk/nimrod/source/clite.zip
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. oktober 2000 - 21:23 #7
Avatar billede devia Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:39 #8
DJGPP - Den er nok ikke den mest brugervenlige, men til gengæld en knaldgod compiler, der er MEGET brugt.

http://www.delorie.com/djgpp/

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:11 #9
Dev-c++
http://www.bloodshed.net

-er MEGET nem at installere og bruge(Win95/98).
-Er aktivt understøttet(Det er ikke et forældet produkt, som ikke længere kan sælges)
-Det tog mig 5 minutter at skrive mit første program, compile det og smide det på en diskette
(Hello world selvfølgelig!)
-Har skabeloner til både Win32 console og win32 windows programmer(Du får rent faktisk at se, hvordan man bygger rammen til et windows program).

Avatar billede lens Nybegynder
19. oktober 2000 - 02:30 #10
De følger gratis med i Linux, og Emacs er glimrende som editor.
Avatar billede duck Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:17 #11
Borland\'s C++ compiler v5.5 (freeware) er ikke GUI-baseret og kan derfor næppe betegnes som brugervenlig. MED MINDRE, man er en C-shark (ikke C-sharp !!??!!).

Brug evt. C++ Builder Foundation. En GUI-baseret compiler med begrænset funktionalitet (ift. Pro-udgaven)

http://www.borland.com
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
28. oktober 2000 - 19:56 #12
www.borland.com kan man tilmelde sig et community under C++. Derefter kan du download en gratis version af Turbo C++, som både kender til ANSI C / C++. Minder utrolig meget om Turbo Pascal V7.0 -hvis du kender den.
(DOS-baseret)
Avatar billede johanls Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:38 #13
Jeg mener der er noget der hedder CodeWarrior! Men jeg har ikke prøvet det endnu og ved heller
hvor man kan downloade det ! Men du kan jo prøve at søge efter den!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:50 #14
CodeWarrior er vist nok et IDE (Integrated Devlopment Evironment) til Linux
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
31. oktober 2000 - 12:18 #15
CodeWarrior er et commercielt produkt som findes til praktisk taget alle platforme...Den eneste måde du kan \"Hente\" det på er ulovligt.

Hvorfor skal det være så svært...Spørgsmålet var jo \"Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade en gratis brugevenlig compiler til C++? \"

Hvorfor overhovedet nævne Codewarrior, Borland C++ 5.x, DJGPP osv... Det virker som om en masse mennesker er mere interesserede i at vise at de kender de professionelle værktøjer end at hjælpe spørgeren.

Det er som at give en ladt revolver til en 2 årig, det kan kun gå galt. Hvis man ønsker at lære at programmere c++, så nytter det ikke at man skal bruge mere tid på at sætte sig ind i compileren, end at lære sproget. Du kan kun lære c++ ved at bruge det.

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 13:45 #16
Det er nemlig rigtigt :o))
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 13:49 #17
De prøver sq da bare at hjælpe....du burde være glad for at der er så mange der overhovedet gider at hjælpe dig........hvad får de måske ud af det??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:02 #18
>>blazer, hvis du læser spørgsmålet bliver der spcifikt bedt om en GRATIS compiler og en stor del af dem der er nævnt her koster en mindre dansk bondegård.
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:07 #19
Ja...hele TO der ikke er gratis.......AARRGGHHH!!!!

FORBANDEDE SVIN!!!!!!!! BAND DEm FRA EKSPERTEN!!! HVAD AFNDEN BILDER de sig IND???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:13 #20
>>blazer, tag en slapper...
Vi prøver jo blot at hjælpe...men hvis vi samtidigt skal finde de mest brugervenlige kan vi jo prøve at hive InPrise C++ Builder og MS Visual C++ ind, men helt ærligt tror du ikke bare at det vil blive en skuffelse for \"den_geniale\" når han/hun opdager at de koster en formue ???
Desuden var det i bund og grund aaa_2500\'s afsluttende sætning jeg var helt enig i, der er ingen anden måde at lære det på en programmere!!
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:08 #21
tigerdyr>>>øhhh.......halooooooooooooooooo........fatter du slet ikke ironi????

Min pointe er simpelt at han skal ikke brokke sig over at indlæggene kommer en smule off topic.... han har fået mange svar...sikker også et der er godt(eller flere)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:31 #22
blazer,

1. Jeg brokker mig ikke!
2. Det var ikke mig der stillede spørgsmålet!

nøgleordene i spørgsmålet var \"downloade\",
\"gratis\", \"brugervenlig\". Ud af de compilere som blev nævnt er det kun en eller to som kan leve op til de 3 nøgleord.

Hvis jeg bad dig bygge mig en pc til internet og hjerterfri, så nytter det jo ikke at du tilbyder mig en dual P3 700Mhz Løsning på et Tyan Thunder 2500 bundkort, med 4GB RAM, 10000 RPM IBM SCSI harddiske i et serverkabinet med dual redundant PSU og væskekøling.

>hvad får de måske ud af det??
Tjah...Den som giver Den_geniale et link til en gratis brugevenlig compiler til C++ får sikkert 30 point.

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. november 2000 - 13:00 #23
>>blazer, ironi er en ting, at \"være oppe og køre\" er en anden *hehe*
Avatar billede moykal Nybegynder
02. december 2000 - 09:29 #24
Jamen så hent da en GNU-compiler til dit system:

DOS: DJGPP
Windoze: www.cygnus.com
Linuz: Tjah... den er med...

GUI/IDE... er der ikke CodeCRUSADER? Hvis du kører Linux, skulle du overveje KDevelop. Den minder meget om MS VC 6. Der er også Glade. KDevelop \"passer\" til KDE bruger-fladen og anvender de ekstra widgets, der følger med denne... Glade \"passer\" til Gnome...
Avatar billede moykal Nybegynder
02. december 2000 - 09:32 #25
Hvis du kører DOS - IKKE Windoze... Ja - så hent DJGPP, og hent samtidigt RHIDE. De hentes begge et sted under www.delorie.com (opkaldt efter DJ Delorie, der i hvert fald oprindeligt stod for DJGPP projektet på Clarkson). RHIDE er et miljø, der minder utroligt meget om den gode gamle Turbo Pascal/C++ IDE. Jeg ved ikke hvorledes benchmarkene er idag, men tilbage i starten af halvfemserne, kørte vi på DTH benchmarks mellem DJGPP og Borland 4, og den numeriske kode, kørte ca. seks gange hurtigere end den borland-genererede kode. Med fuld optimering begge steder. Dette holder nok ikke idag.
Avatar billede moykal Nybegynder
02. december 2000 - 09:33 #26
Rettelse:

Cygnus: www.cygnus.com/gnu-win32/
Avatar billede amd Nybegynder
11. februar 2003 - 14:26 #27
måske på tide her bliver lukket ? ;o)