Avatar billede jumlie Nybegynder
30. november 2002 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Color overlay

Hejsa

Hvad er fidusen ved først at skrive sin tekst med f.eks. en sort farve, for dernæst at ændre farven i layer stylen color overlay?
Avatar billede hcma Novice
30. november 2002 - 11:57 #1
Det er et lag du lægger ovenpå f.eks. din tekst i sort. Dit ekstra lag i en anden farve kan du ændre opaciteten på (gennemsigtighed) således du får et mix af 2 farver frem på det synlige resultat.
Avatar billede kdn Nybegynder
30. november 2002 - 14:09 #2
Det er også hurtigere at ændre farven på et lag med Color Overlay, fremfor at bruge Magic Wand, som forringer kvaliteten hvis man gør det for mange gange...

//kdn
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. november 2002 - 16:03 #3
Magic Wand :P  ville du syntes det var nemmere at loade laget og skifte farve end at bruge tryllestaven :)
Men det er rigtigt den er meget fin color overlay hvis man aligevel er i effekt paletten at skifte farve.