Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 16:17 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

computer lag

Har haft min harddisk ude for at overføre nogen filer fra en anden computer og det gik fint nok men da jeg så havde fået den i min egen computer igen begyndte det hele at lagge. Har 2 harddiske i og den anden har siddet i hele tiden mens jeg har haft den anden ude. Har prøvet at diskfragmentere begge drev, derefter formateret begge drev, antivirus, skiftet IDE kabler og kørt dem hver for sig med win XP pro.
Intet har hjulpet og den hakker stadig. Især når jeg prøver at køre 2 programmer samtidig, feks photoshop og winamp.

det er en:

Bundkort: asus
AMD athlon +1800
384 ram ( 2 blokke )
2 harddiske af 60GB og 40GB
GF4 MX 420

Håber en kan gendkende problemmet og giv mig nogen gode råd.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 16:20 #1
Kør en scandisk, bootsporet kan være fucket op.
Avatar billede snowcat Nybegynder
29. november 2002 - 16:20 #2
Fryser den også ?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 16:27 #3
nej den fryser ikke.. =/

og har kørt en scanddisk uden problemmer..

Har også kørt en hardware analyse på det hele uden at den viste noget.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 16:30 #4
Har du installeret nye programmer for nylig?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 16:53 #5
nej ingen, og jeg har lige nu kun standardinstallationen af xp pro på den ene harddisk - og intet på den anden harddisk.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 16:58 #6
Kør en overfladescan, der kan måske være defekte sektorer.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:07 #7
Har kørt en overfladescan - uden resultat - harddisken arbejder bare derudaf - uden at jeg egentlig giver den noget at arbejde med....
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:08 #8
Det er jo også sket samtidigt på begge mine harddiske - det er irrelevant hvad for en af harddiskene jeg lægger xp pro ind på, så gør de det samme....
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:09 #9
En defekt ramblok måske?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:14 #10
Sorry - det er heller ikke en defekt ramblok - den registrer alle mine ram fint i windows....
Det har jo ligefrem vist sig at være en udfordring - har selv brugt en uge på at prøve at finde problemet..håber der er nogen der kan hjælpe....
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:21 #11
Selv om alle ram bliver talt op, er ikke ensbetydende med, at de virker, ram skal der både kunne læses og skrives fra.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:23 #12
har prøvet at fjerne dem enkeltvis - uden resultat
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:25 #13
En defekt kontroller på bundkortet kan gøre det.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:29 #14
har prøvet at sætte ide kablet i den anden kontroller - uden resultat. ( den som bruges til cd drevene - og de virker jo fint )
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:32 #15
Det er måske et software problem og ikke et hardwareproblem, prøv en reperation af XP.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:35 #16
Kan det næsten lade sig gøre at det er et software problem - ? Har haft formateret begge harddiske og lagt xp ind helt fra bunden af - og har gjort dette på begge harddiske...
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:39 #17
Har du prøvet kun, at køre med een HD af gangen?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:42 #18
Det gør jeg lige nu. Har prøvet kun at køre med den på 40 gb og også prøvet kun at køre med den på 60 gb.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:44 #19
Har du samme problem, når du ikke har winamp installeret, jeg husket at have haft nogenlignende problem med winamp
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:49 #20
Ja det jeg have, har ikke winamp installeret i øjeblikket og den gør det stadig..
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:50 #21
Du har ikke dine HDèr jumpet anderledes, end de var før?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 17:51 #22
har prøvet at skifte lidt rundt på dem men de står som de gjorde da det virkede nu
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 17:53 #23
Hvad med driver til grafikkort, det er snart, det eneste, der er tilbage.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 18:00 #24
ja men bare underligt at den efter at have været ude og så kommer ind igen har screwed det hele op. Har også de nye drivere der hørte med til mit gf4 kort som jeg købte her for 1 mån siden.

Kan de være en deffekt ram blok som skaber lidt probs? hvis min 256 er gået og den kun kører på 128 kan det måske godt komme til at lagge lidt når den kører på 3x så få..?
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 18:29 #25
Det er muligt-128Mb til XP er ikke meget.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. november 2002 - 18:44 #26
har en anden pc hvor jeg kører xp på en 800mhz med 64 ram..

så det burde ikke slow den helt ned, men man kan måske bare godt mærke det lidt.
Avatar billede root_66 Nybegynder
29. november 2002 - 18:46 #27
hvilke RAM bruger du?
Avatar billede zenze Nybegynder
29. november 2002 - 23:17 #28
Hvad med jumperne på HD, - og check i BIOS om HD er sat til auto detect. Du skriver at du har haft HD ude, men har du efterfølgende været i BIOS?
Avatar billede zenze Nybegynder
29. november 2002 - 23:18 #29
Glem det jeg skrev!!1
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
06. februar 2003 - 02:29 #30
.
Avatar billede peet-49 Novice
06. februar 2003 - 09:27 #31
Ja mojn do, det er jo å en må, å score å.