Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Exchange

Hvis jeg vil have en email til at virder sende til en anden kontog? hvordan gør jeg det?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. november 2002 - 11:20 #1
Du må uddybe lidt mere.

Jeg læser det som om at når en person modtager mail skal denne mail automatisk sendes videre til en anden person.

Den første modtager skal åbne sin Outlook. Lave en ny regel for indgående post, og efterfølgende definere at al indgående post skal vidersendes til en given adresse.
Denne funktion bliver så afviklet på Exchange serveren hvad enten den oprindelige modtagers Outlook kører eller ej.
Avatar billede iphase Nybegynder
29. november 2002 - 11:21 #2
Hvad for en version af exchange er det? i 2000 og 5.5 er det under delivery options.
Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 11:22 #3
okey tag f.eks administrator kontogen hvis jeg godt vil have den vidre sendt til hans pers mail...
og jeg bruger en 2k Echange
Avatar billede kmjensen Nybegynder
29. november 2002 - 11:53 #4
to måder, log på som administrator og lav en guiden regler der videresender.
Eller gå i AD ind på personen, fanebladet exchange general, delivery options, og vælg forward to
Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 12:00 #5
er der så en måde hvor man kan skulle en kontog f.eks administator så den ikke står under mail listen...
Avatar billede kmjensen Nybegynder
29. november 2002 - 12:03 #6
samme sted blot fanebladet exchange advanced flueben i hide from exchange adress lists
Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 12:07 #7
den kan jeg slet ikke se
kigger under... 1)AD 2)ind på personen [Administrator] 3) og hvad så?
Avatar billede kmjensen Nybegynder
29. november 2002 - 12:09 #8
faneblad exchange advanced
Avatar billede kmjensen Nybegynder
29. november 2002 - 12:10 #9
flueben i teksten hide from exchange address lists
Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 12:11 #10
det enste jeg har med exchange er Features og General
men jeg køre kun standdart server
Avatar billede venturer Nybegynder
29. november 2002 - 13:35 #11
For at kunne se "Exchange Advanced" skal du inde i "Active Directory Users and Computers" vælge "Advanced Features" i menuen View.
Avatar billede ameq Nybegynder
29. november 2002 - 13:37 #12
og der var den =)
og TAKKER for hjælpen