Avatar billede cosmo21 Novice
29. november 2002 - 11:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hakkende Video og CD lyd i Xp NTSF

Jeg har et spørgsmål...

Inde i "XP Pro NTSF"  når jeg skal se en Avi-moeg video der så køre den fint...men i fuld skærm køre den hakkende og ikke glat som den gør når jeg går ind og afspiller selvsamme video i windows 98..hvorfor sker sådan noget..er NTSF skyld i det

og når jeg afspiller cd´ere i ovennævnte Xp virker det som om den ikke kan finde cd´en ordentligt og cd´en køre helt vildt i drevet og falder ikke til ro som i win 98 hvor jeg sagtens også kan afspille uden de problemer..

Alt i Alt er dette noget der har med at det ikke er en FAT32 og en NTFS system jeg køre i XP.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 11:13 #1
Med hensyn til hakkende video, kunne det tyde på at den godt kunne bruge lidt mere RAM. WinXP sluger mere RAM end Win98. (Hvor meget RAM har du ??)

Med hensyn til CDROM drevet tror jeg næppe det har noget med NTSF at gøre, men jeg har ikke lige nogen gp forklaring på hvorfor den gør det.
Avatar billede iphase Nybegynder
29. november 2002 - 11:16 #2
Jeg syntes mange giver NTFS skylden når der er problemer med læsning af filer o.lig. det er synd, for NTFS er klart at foretrække fremfor fat32 pga den øgede data sikkerhed, og lavere fragmentering.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2002 - 11:17 #3
Det har intet med NTFS at gøre, tror mere på, at du ikke har opdateret dine drivere i XP, grafikkort osv-microsoft update skal også køres.
Avatar billede fireflite Nybegynder
29. november 2002 - 11:26 #4
Det kunne også tyde på dit program ikke kører i fullscreen, men derimod maximeret, hvilket kræver lidt mere regnetid.. :-)
Avatar billede cosmo21 Novice
29. november 2002 - 11:27 #5
hej med jer alle og tak for svarene....

først...jeg har 640 Mb RAM det er rigeligt.. og 700 MhZ..det skal siges at jeg har haft installeret xp i FAt32 i sidste uge og der skete ingen af disse ting så jo NTSF er problemet og det kan med sikkerhed køre bedre det er bare hvordan..for NTSF køre jo hurtigere end FAT32 og ved ikke om det kunne være derfor..men det er møg drilsk..der sker det at når jeg køre cd´en nu så spiller den normelt men drevet larmer som en i Helvede og det sker ikke i 98 versionen som kun min søster bruger..og den køre jo i FAT32..
Avatar billede cosmo21 Novice
29. november 2002 - 11:32 #6
Må lige tilføje til "firelite" at den køre i fullscreen er tjekket flere gange. og når spilleren køre normalt hakker den også i det en lille smule ...og 98 har ingen af de problemer...nu er der nok mange der ville sige så kør dog 98 men det er jo tid til forandring og 98 er jo så småt ved at være forældet.

Skal man finde nogle NTSF opdateringer på nettet...eller hvad det nu hedder??
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 12:07 #7
Så kør win2000 i stedet. Er meget bedre efter min mening ;-)
Avatar billede frost11 Nybegynder
29. november 2002 - 12:14 #8
problemet kan også meget godt ligge i dit grafikkort som nok ikke er kraftigt nok.
jeg har haft samme problem men da jeg skiftede grafikkortet ud fra en riva tnt 16 mb til et geforce 2 32 mb er der ingen problemer
Avatar billede cosmo21 Novice
29. november 2002 - 12:45 #9
til "phatlasse"..2000 er jeg ikke så glad for..den minder for meget om de tidligere versioner af windows 95-98-me bare en smule bedre..Xp er sin egen og meget lettere at arbejde med.....tak for tilbuddet.

til "frost11" ja og er det nu også det..for i da jeg kørte xp i sidste uge som en FAT32 var der keine problemos..det kørte glat som skøjter på is...og efter jeg nu har konventeret til NFTS accelerer xp godt nok lidt hurtigere men når jeg skal se video kan FULLSCREEN ikke klare ærterne mere..

Er det normalt sådan at hvis man går i og bruger NTFS så skal en masse opdateres for at køre ordentligt.

CLaus
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2002 - 22:32 #10
til cosmo21 >> Du må absolut ikke sammenligne Win2000 med Win95, 98 eller me. Det er fandens til forskel. Det kan godt være at de ligner hinanden, men der er forskel som bare fanden ydelsesmæssigt. Win2000 minder mere om WinNT eller WinXP hvis du absolut skal sammenligne med noget. Win2000 er uden tvivl det mest stabile styresystem Microsoft nogensinde har udviklet