Avatar billede begere Nybegynder
28. november 2002 - 22:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

How to hide???

leder efter et lille program som gøre så det kræver et password at få adgang til en harddisk.... skal bruges fordi der er flere personer som bruger min pc, og har en harddisk i maskinen som jeg ikke vil have at de andre må have adgang til... bruger windows xp, harddisken køre ntfs, men er villig til at konvertere den til fat32 hvis programmet kræver det..... ved ikke helt hvordan programmet skal virke, men den må gerne spørge om passwordet hver gang nogen prøver at få adgang til disken.... nogen som kender et sådant program..er villig til at betale et fornuftigt beløb for det???????
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. november 2002 - 23:00 #1
Magic Folders skjuler filer og mapper. Ved at trykke ctrl-alt-A kommer den en menu frem, hvor du skal skrive et password for at få adgang til filerne.
Jeg mener, også der kan oprettes flere brugere i det.
Det er en 30 dages trial, men virker ganske glimrende efter de 30 dage.
http://download.com.com/3000-2092-7933179.html?tag=lst-0-1
Avatar billede begere Nybegynder
28. november 2002 - 23:02 #2
Ja men kan den skjule en helt harddisk???
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. november 2002 - 23:05 #3
Nej ikke selve harddisken. Men alle filer og mapper under den kan skjules.
Avatar billede begere Nybegynder
28. november 2002 - 23:07 #4
skal bruge et program som enten kan skjule hele harddisken eller fatten, eller kræve et password for at få adgang til selve disken!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2002 - 09:17 #5
Hvis du formatere det drev med ntfs, så er den funktionalitet indbygget, og du kan sætte rettigheder på mapper og filer
Avatar billede tam Nybegynder
17. december 2002 - 14:45 #6
Hvis du ikke kan/vil bruge ntfs som filsystem, kan du kigge på PGP http://www.pgpi.com/, den kan lave krypterede diske...

- Anders
Avatar billede begere Nybegynder
23. december 2002 - 22:52 #7
ja ..men ikke på den måde jeg eftersøger ....søger ikke efter et program til at kryptere filer,
Avatar billede tam Nybegynder
23. december 2002 - 22:55 #8
PGP kan også lave et krypteret diskdrev.
Avatar billede superkeld Nybegynder
21. februar 2003 - 02:19 #9
Den lette og billige løsning er at putte din HD i en skuffe,
så kan du tage den med dig eller låse den inde når du går:)
</pre>
Avatar billede kramse Nybegynder
06. juni 2003 - 01:52 #10
Jeg synes at det afviste svar med PGP er for ringe, blot fordi spørgeren ikke fatter nok eller gider undersøge det.

Netop PGPdisk er beregnet til det som der bliver spurgt om!
Giv ham de point!
Avatar billede begere Nybegynder
16. oktober 2005 - 22:37 #11
Programmet kan vel netop IKKE det jeg efterspørger; som jeg specificere, så søger jeg ikke et et krypteringsprogram; jeg søger et program ala magic folders, der bare skjuler et helt drev istedet for en fil eller mappe!!!

Men giver han mig muligheden, så giver jeg ham gerne pointne!
Avatar billede begere Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:33 #12
læg et svar så giver jeg point; ellers må jeg jo lukke tråden selv!
Avatar billede begere Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:41 #13
lukket!