Avatar billede dramsgaard Nybegynder
28. november 2002 - 22:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere....

Windows xp vil lige pludselig hverken installere eller afinstallere programmer på computeren.
f.eks kan det tage flere timer for den at installere en opdatering, hvis det da overhovedet sker!!

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre for at løse problemet (UDEN at formatere!)?

ps. jeg har prøvet at geninstallere win xp oven i det gamle uden at det hjalp på problemet
Avatar billede blyno Praktikant
28. november 2002 - 22:52 #1
Den har det ikke for vamt ??
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
28. november 2002 - 22:57 #2
??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. november 2002 - 23:03 #3
prøv at defragmentere den.
Avatar billede blyno Praktikant
28. november 2002 - 23:06 #4
Jeg mener din maskine er ikke ved at "koge" over ??
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
28. november 2002 - 23:12 #5
øh heh hvordan er det nu lige man tjecker om den er ved at koge over????
den har jeg sq' lidt svært ved at svare på..... :>
Avatar billede karsten_nymann Nybegynder
29. november 2002 - 02:24 #6
Det lyder mere som et sofware problem prøv at se i regedit (RUN: regedit) uder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run hvilke programmer der kører i baggunden

slet de unødvendige (export inden så kan du altid hente dem tilbage)

geninstallere i XP og w2k er en dårlig ide løser sjældent problemer men risikerer at skabe nye!

En anden forklaring kan være at din profil er smadret (test ved at oprette en ny og prøve om den virker)

Ellers kør w2k det virker :-)
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
29. november 2002 - 12:26 #7
er det ikke også der man kommer ind ved at kører msconfig?

Problemet er tilsyneladende opstået efter jeg har installeret microsoft .net framework, og der efter afinstalleret det igen

ved ikke om det kan hjælpe....
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
29. november 2002 - 17:58 #8
er der ingen der har en løsning på problemet???
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 16:40 #9
et oplæg til at komme vidre!!!
(ny xp bruger)Har du været inde i regedit,siger hjælp "forkerte ændringer kan gøre systemet ubrugeligt".
måske en hardware er defekt (netkort,lydkort o.a)eller i konflikt(enehandtering)
ram -brug pc mark fra orion til at tjække dem (nok i en anden pc)eller sæt dem i en anden blok.
måske en driver; opdater 4-1 (amd)direktx
bios til default (e.v.t sæt farten på cpu ned - mhz )
angåedede varmen - ligger der nok et program på cden til bundkort ang temperatur om cpu,bundkort,hvad er den - tag e.v.t froten ad på pc`en
hvis
Er svaret total ubrugelig håber jeg der nogen der kan komme med nopget bedre -
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
04. december 2002 - 20:45 #10
jeg har selv løst problemet....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. december 2002 - 23:33 #11
hvad var der så galt?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 23:35 #12
ja hvad var der galt mm  !!
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
05. december 2002 - 16:14 #13
tjah det har intet med min hardware at gøre.....det var tilsyneladende Microsoft .net framework der havde lavet noget rod i windows... så tilsidst blev jeg så sur, så jeg lånte en HD og kopiere ca 35 GB data som jeg skulle gemme over på, og formaterede så harddisken og geninstallerede win xp.... så nu kører det perfekt igen...

jeg har efterfølgende fundet ud af at Symantec har nogle programmer som WinDoctor og System Doctor som måske kunne have fundet fejlen/konflikterne, så jeg havde været fri for alt det arbejde
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. december 2002 - 16:20 #14
:)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 17:12 #15
ja man kan jo altid slette hardisk og instaler på ny...der gå bare tit for meget tid med det håber det virker nu
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
05. december 2002 - 20:32 #16
ja det var jo netop det jeg prøvede at undgå, men der var desværre ikke lige nogen der havde de vise sten :>