Avatar billede petercheckland Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hakkende DVD film på computeren

Hej alle DVD ejere,

Jeg er endelig langt om længe kommet med på DVD bølgen.

I forbindelse med køb af en 800 Mhz AMD Thunderbird m. 256 MB ram valgte jeg
også et Toshiba SD-M1402 (12X dvd/40X) DVD-drev.

Til at se DVD filmene på computeren og TV, har jeg anskaffet et ASUS
AGP-V7100 Geforce2 32MB grafikkort. Mit styresystem er Win98.

Desværre må jeg konstatere at med alt dette hardware lykkes det mig ikke at
se \"The Negotiator\" uden falmede pixels klumper i billedet og en meget
hakkende billedfremvisning...

Jeg er ved at være lidt led og ked af at have ofret meget tid og penge på at
anskaffe mig noget nyt hardware...Og så ser DVD filmene dårligere ud end på
en DVD afspiller fra Bilka...

PLEASE HELP!!!

Nick
Avatar billede denboj Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:43 #1
hmm - 4 spm. inden for 24 timer angående asus7100. foreløbigt bud er at prøve direct x 8.0

http://www.hardwaremania.com/News1.shtml

og så er der det der med dvd på com. Det er vigtigt med en ordentlig afspiller. Hvilken bruger du ?
Avatar billede petercheckland Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:44 #2
Ordentlig afspiller?...Mener du software?
Avatar billede petercheckland Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:46 #3
Af software kører jeg ASUS DVD player.
Avatar billede denboj Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:47 #4
yup - eller den ultimative løsning - en hollywood plus hardware afspiller - jeg fik lige en i fødselsdags gave den anden dag - den planter billedet på mit tv i perfekt stand
Avatar billede denboj Nybegynder
14. oktober 2000 - 17:08 #5
hollywood er forøvrigt en hardware afspiller glemte jeg at sige - Men der findes udemærkede software afspillere derude også - tit er producentens egen noget skidt
Avatar billede denboj Nybegynder
14. oktober 2000 - 17:12 #6
jeg ledte nu efter en anden side - men prøv at kigge på denne her - det kan være der står noget :-)

http://www.dvdmaster.com/dvdfaq/dvdfaq.html
Avatar billede stussy Nybegynder
15. oktober 2000 - 14:46 #7
Jeg vil godt sælge mit Hollywood+ dekoder kort med tilhørende fjernbetjening for 500,-
Men ellers som denboj skriver, så prøv en anden software, jeg bruger selv Cinemaster99 og det virker ganske godt, samt DVD-Ginie til at skifte imellem regionerne. :o)
/stussy
Avatar billede rca Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:27 #8
Det er svært at få ordentlig hjælp til DvD i dette forum - desværre.
Men kig engang på http://www.inmatrix.com
Her står en masse om DvD og der er et par links som man kan blive  klogere af.
God fornøjelse.
Avatar billede denboj Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:10 #9
rca// yup du har ret i at det er svært at få hjælp til dvd - det er der åbentbart ikke så mange der interesserer sig for - jeg har også haft nogle probs ude at flyve.

petercheckland// hmm har du ikke en eller anden form for irq konflikt? det lyder sgu da egentligt utroligt at dvd hakker på en 800 MhZ Tbird - Nu du har afvist mit svar må jo betyde at du har forsøgt dig med andre afspillere eller hvad ??????????? det er meget svært at hjælpe når du ikke giver nogle kommentarer om hvad der sker
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:47 #10
Efter som jeg har haft de samme lede ting til at ske på min DVD-på computeren, og der findes ikke nogen direkt løsning ud over denne:

1. Kør ikke andre programmer, under afspilning af DVD.
2. Kør med en så lille skærmoplysning som overhovedet muligt.

Du vil sikkert aldrig få et perfekt billede, grunden til denne er at DVD-afspilleren fra Bilka, skal kun holde styr på at visse film og spille lidt lyd, på din computer skal computeren (specielt hvis du har windows) holde øje med 118.000 andre ting, end kun lige at afspille en film.

Naturligvis kan man få det til at se godt ud, men jeg kunne aldrig nikke godkendende til resultatet, så efter min erfaring er DVD-film på en computer noget skod.
Avatar billede petercheckland Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:35 #11
Kære Denboj

Det var nu ike bare for at afvise dit svar.
Men hvis du forstår, så synes jeg det er vildt at ofre 1200 for et DVD drev og 1600 for et grafikkort med 32 MB ram, og så sidde og se dårlige pixels og hakkende film... Den site som du henviste til var en rimelig lang redegørelse for baggrund og fremtid for DVD. Efter din kommentar har jeg dog været inde og kigge igen og der er godt nok nogle forslag til problemløsning...Men det har altså ikke løst mit problem. Hmm, og så er det at jeg ikke lige ved om man skal godkende svarene, når det ikke umiddelbart løser ens problem.

Jeg har forsøgt at downloade en anden DVD afspiller fra nettet som viste sig at være den samme som ASUSDVD 2000 (så ASUS har åbenbart købt en version af samme producent).

Jeg kan jo også konstatere at ved at afvise dit svar, har jeg fået en yderligere kommentar fra powell, som deler det samme synspunkt som mig...DVD til computeren er noget skod (i hvertfald indtil videre).

Havde jeg vidst at kvaliteten ville være så dårlig havde jeg nok valgt at købe en DVD afspiller i BILKA...

Nå men skulle der være én med samme problem og med en løsning hører jeg gerne fra dig/jer. Jeg har forsøgt med kun at køre DVD, lavere opløsning. Opdatere BIOS, Nye Grafikkort drivere, Lavere opløsning og tjek af DMA...
Stadigvæk det samme møg...Dog giver et Soundblaster Live kort da en fed lyd...Så er du blind er DVD da okay *S*...
Avatar billede powell Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:57 #12
DVD til computeren kan dog stadig bruges når man først får sin DVD-brænder. Så er det sjovt igen at tage backup.

Enkelte spil kører også på DVD-skiver, da de indeholder mange data, og på dette punkt, er DVD-drevet i computeren på sin rette plads.
Avatar billede lundsi Nybegynder
14. november 2000 - 21:44 #13
Hej Nick
Har du prøvet at gå ind i enhedshåndtering og dobbelklikke på dit DVD-drev og på indstillinger
og markerer DMA, så skulle det forhåbentligt virke.

Hilsen erikpedersen@private.dk